۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۳۷۴۸

شهیدان راه و رسم دل نبستن را نشان دادند

شهیدان راه و رسم دل نبستن را نشان دادند
سردار سلیمانی کابوس متجاوزان منطقه بود، آنها که بعد از عراق به دنبال حضور در ایران بودند ولی نفس حق قدسیان و حشدالشعبی آغازی بر پایان این ماجراجویی آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، آداب زیستن یکی از مسائلی است که زندگی اشخاص بزرگ را پررنگ‌تر از دیگران نشان می‌دهد و به همین خاطر زندگی خصوصی افراد شاخص همیشه مورد توجه مردم بوده، آنها که از ادب حضور به حفظ حدود می‌رسند و تمام تلاش‌شان در این مسیر است.

همسرداری، تربیت فرزند، آداب معاشرت و سخنرانی یکی از مسائلی است که همیشه مردم به آن حساسیت دارند و بر روی کلمات متمرکز می‌شوند و برای هر کلمه‌ای که بیان می‌شود، نیازمند دلیل هستند و این جز توقع حکمت از این اشخاص بزرگ نیست.

 

شهیدان راه و رسم دل نبستن را نشان دادند

 

وقت پر گرفتن و پرواز همه یادشان می‌آید که چگونه باید بود و هنگام کوچ پرستوها حواسشان به جای اینکه به اوج باشد، از سقوط می‌ترسند و این رسم شهیدان اسلام نبوده است. شهید به زمین می‌آید تا بگوید که می‌توان در این دنیا زندگی کرد و دل نبست.

می‌شود در اوج ماند و تنها نشد، دریا بودن را می‌توان تجربه کرد و نبردگاه ما نه دنیای فانی که عالم باقی است و تو سرود اشهد را تجربه می‌کنی تا از حضیض ذلت به اوج اقتدار برسیم و اگر شهید نبود، بدون شک امروز شاید به دنبال سیاهی پرچم داعش بودیم یا سرخی آتش جنگ آمریکا و هر لحظه صدای شکستن دری و نشستن به کنار و آغاز تجربه تجاوز.

 

شهیدان راه و رسم دل نبستن را نشان دادند

 

سردار سلیمانی کابوس متجاوزان منطقه بود، همان‌هایی که عراق و افغانستان را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده بودند و از طرفی تلاش برای ورود به ایران داشتند تا اینکه حشدالشعبی آغازی بر پایان این ماجراجویی آمریکا در عراق را رقم می‌زد.

شاید تاریخ آمریکا روزگاری را به خود نمی‌دید که از اوج غرور و تکبر کارش به جایی برسد که یک مجله آمریکایی عکس سردار سلیمانی را در رختخواب عموسام -نماد آمریکا- به نمایش بگذارد یا دیوید پترائوس ژنرال 4 ستاره ارتش آمریکا که بالاترین درجه نظامی در ارتش ایالات متحده محسوب می شود درباره حاج قاسم سلیمانی بگوید : چیزی که من می‌توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند، مدیر و دشمنی شایسته است.

 

شهیدان راه و رسم دل نبستن را نشان دادند

 

حالا مسئله تکثیر روحیه مقاومت و ایثار است، مسئله آنجایی رقم می‌خورد که تمام تلاش آدمی برای کسب شهرت و نام نباشد یا برای لوکس کردن زندگی شخصی خود همه چیزش را به حراج نگذارد.

سپهبد قاسم سلیمانی از پیمانکاری آب تا فرماندهی سپاه قدس و سپس اوج محبوبیت در میان مردم کشورهای منطقه، رازی را درون خود همراه داشت که مهمترین راه سعادت زندگی انسان‌های موفق است، هرگاه آن را یافتیم، شاید بتوانیم چگونه زیستن را بیاموزیم، هرچند داستان چگونه مردن ما نیز خلاصه‌ای از حیاتی است که طیبه باشد یا خبیثه. /882/ 704/

مهدی شهیدی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
سردار سپهبد پاسدار شهید سلیمانی قهرمان ملی ایران اسلامی به مصداق آیه‌های ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره مبارکه آل‌عمران، اکنون زنده و روزی‌خورِ خوان رحمت خدا و خوشحال از دهش اوست، اما روشن است که سنگینی فراق این مردان بزرگ را نمی‌توان آسان بر دوش کشید. مردم عزیز و نجیب ما بارها در دوره پرشور و حماسه انقلاب از این دست تجربه‌ها داشته‌اند و آن چه از تاریخ در این باره می‌توان سراغ داد، بسیار بیشتر از آن است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر گفت:

انا لله و انا الیه راجعون، و الحمد لله رب العالمین، اللهم إنی احتسبه عندک، فإن موته من مصائب الدهر … (الغارات، ج ۱، ص ۲۶۴)

همانا ما از خداییم و همانا ما بازگشت‌کنندگان به سوی اوییم، و سپاس پروردگار جهانیان را باد، بار خدایا من در این (مصیبت شهادت مالک اشتر) به خشنودی تو بسنده می‌کنم، مرگ او از مصیبت‌های روزگار بود...
0
0