۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۳۷۰۴۳

فعالیت ۱۶۱ حقوقدان بسیجی در طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان کرمانشاه

فعالیت ۱۶۱ حقوقدان بسیجی در طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان کرمانشاه
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در ۵۰ مسجد استان کرمانشاه، گفت: ۱۶۱ حقوقدان بسیجی در این طرح مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رسول بهرامی‌پور اظهار داشت: در اجرای طرح آموزش همگانی حقوق و هر مسجد یک حقوقدان و به‌منظور ایجاد نهضت حقوق‌آموزی و مقابله با فقر حقوقی مردم 283 جلسه در استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در 9 ماه امسال در 14 شهرستان استان و 50 مسجد 283 جلسه برنامه‌های آموزش همگانی حقوق به‌مدت 363 ساعت برگزار شده است.

بهرامی‌پور گفت: در این برنامه‌های آموزشی در مجموع 4452 نفر شامل 1308 نفر خواهر و 3144 نفر برادر شرکت کردند و از آموزش‌های عمومی حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه افزود: برای این اقدام نیک از ظرفیت 161 نفر از حقوقدانان بسیجی به طور افتخاری استفاده شده است.

وی از ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم در 177 جلسه خبر داد و گفت: در اجرای طرح خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم تعداد 735 نفر از خواهران و 897 نفر از برادران و در مجموع 2838 نفر از مشاوره‌های تخصصی حقوقی مربیان و اساتید بسیج حقوقدانان جهت ارشادات حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

بهرامی‌پور افزود: حقوقدانان بسیجی در این اقدام فرهنگی اجتماعی و معنوی معادل بیش از 200 میلیون تومان خدمات مشاوره رایگان را تبرعا انجام دادند.

وی بیان کرد: امید داریم با تعاملات خوب مجموعه دادگستری استان و دیگر نهادهای فرهنگی مرتبط با امور مساجد بتوانیم در آینده برای مساجد بیشتری جهت اجرای این طرح برنامه‌ریزی کنیم و روزی برسد که در هر مسجد و روستا یک حقوقدان مستقر و مشاور مردم در امور امور حقوقی و قضایی باشد و این جهاد حقوقی گره‌گشایی از مشکلات مردم را به همراه داشته باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات