۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۴۱۴۴۷
‌پروفسور کرمی:

رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کفایت می‌کند

رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کفایت می‌کند
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) گفت: مردم باید بدانند که اگر فاقد بیماری زمینه‌ای هستند نباید نگران ویروس کرونا باشند و ماسک زدن هم هیچ ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، پروفسور علی کرمی با تأکید بر اینکه خطر کشندگی ویروس آنفلوآنزا H1N1 بسیار بیشتر از کرونا است اظهار داشت: مدیریت رسانه‌ای کشورمان در موضوع ویروس کرونا ضعیف عمل کرده است؛ مردم باید بدانند که اگر فاقد بیماری زمینه‌ای هستند نباید نگران باشند و ماسک زدن هم هیچ ضرورتی ندارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) عنوان کرد: به‌عقیده بنده شاید نوع اطلاع‌رسانی یا نحوه مواجهه مردم با اخبار و اطلاعاتی که در مورد کرونا چه از سوی شبکه‌های داخلی، خارجی، فضای مجازی و چه حتی از طرف شبکه‌های معاند به‌نحوی رقم خورد که باعث شد مردم دچار اضطراب، هراس و وحشت و به‌شدت نگران شوند.

کرمی با بیان اینکه جو روانی جامعه در مورد کرونا دچار هراس شده است تصریح کرد: در چندروزه اخیر اعلام تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی این‌ها خودش به بحث جو روانی حاکم بر جامعه تأثیرگذار بوده و مردم را دچار ترس و وحشت کرده است به‌طوری‌که در حال حاضر مردم به‌جای ویروس کرونا از خود [کلمه] آن وحشت کرده‌اند.

وی بلاتکلیفی فروشندگان، تولیدکنندگان در آستانه فرا رسیدن بازار خریدهای نوروزی و تعطیلی نمایشگاه‌های پایان سال را از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مدیریت ضعیف اطلاع‌رسانی ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در همین شش‌ماهه گذشته آنفلوآنزا در ایران شاید 10 برابر کرونا کشته داده اما در جامعه هراسی ایجاد نشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله هماهنگ شدن بحث اعلام شیوع کرونا در کشور و اعلام دو فوتی ناشی از آن در قم آن هم یک شب قبل از انتخابات را ناشی از تحرکات غربی‌ها و فضاسازی‌های آنان خواند و افزود: هدف و نیت غربی‌ها از این فضاسازی‌ها مشخص است اما به‌عوض این قدرت رسانه‌ای ما بود که به‌شدت ضعیف عمل کرد.

کرمی با تأکید به اینکه تمام موارد اشاره‌شده باعث ترس و هراس مردم شد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "علاوه بر دفاع باید تهاجم هم انجام بدهیم" اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد تلفات کرونا در ایتالیا تنها چند خبر منتشر شد اما درباره ایران یک جو عظیم رسانه‌ای و تبلیغاتی شکل گرفته و مدام در حال آمار دادن است.

وی با تذکر اینکه فوت بر اثر ابتلای به کرونا بیشتر در سنین 55 سال به بالا آن هم در افرادی که دچار بیماری‌هایی نظیر قلبی، عروقی، کلیوی، دیابت و ضعف سیستم ایمنی بدن هستند اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: مردم اگر همان نکات بهداشتی مثل شست‌وشوی مداوم دست‌ها را انجام دهند کفایت می‌کند و اصلاً نیازی به استفاده از ماسک نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله با تأکید بر اینکه ماسک زدن بسیاری از افراد نشان‌دهنده عدم اطلاع‌رسانی درست در مورد ویروس کرونا به آن‌ها است عنوان کرد: تنها فرقی که کرونا با آنفلوآنزا دارد میزان سرایت و همه‌گیری آن است از طرفی به‌خاطر اینکه این مسئله بد به مردم منتقل شد شاهد ایجاد جو ترس و اضطراب در جامعه هستیم.

کرمی با یادآوری اینکه علایم بیماری کرونا در 80 درصد مواقع شبیه سرماخوردگی ساده بوده و حتی شاید خود فرد هم متوجه ابتلایش به این ویروس نشود اضافه کرد: از 20 درصد باقی‌مانده تنها چند درصد از بیماران کارشان به بستری و بیمارستان می‌کشد و از همین میزان هم تنها چند درصد اندک به‌علت بیماری زمینه‌ای فوت می‌کنند.

وی از هماهنگی شبکه‌هایی نظیر BBC ،VOA، یورو نیوز و یک‌سری شبکه معاند و تبلیغات شبانه‌روزی و سنگین آن‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران سخن گفت و تصریح کرد: ما باید اعتماد عمومی را به‌سمت رسانه‌های مطمئن جلب کنیم، از طرفی صدا و سیما و وزارت بهداشت هم واقعاً با تمام توان وارد میدان شده و تلاش زیادی کرده‌اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله با تذکر اینکه شبکه‌های خارجی و معاند با نیات پلیدی برای مردم ایران خبرسازی و محتوا تولید می‌کنند عنوان کرد: کرونا جان 2 هزار و 400 نفر از مجموع یک میلیارد و نیم جمعیت چین را گرفته اما همین شبکه‌ها تهاجم گسترده‌ای را علیه این کشور به‌راه انداخته و تمام اقتصاد آن را فلج کرده‌اند.

کرمی سیلی بزرگ ایران به آمریکایی‌ها در ماه‌های گذشته و خشم و غضب آن‌ها برای تلافی این شکست خفت‌بار در صحنه انتخابات کشورمان و در بحث شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: از تمام مردم تقاضا دارم اخبار را از منابع خبری مطمئن دنبال کنند و بدانند منابع غربی اطلاعات درست را به آنان نخواهند داد.

وی تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف مرکبات و سبزیجات، و مواد دارای ویتامین C به افراد را برای جلوگیری از ابتلای به ویروس کرونا توصیه کرد و گفت: دمنوش‌هایی که طبع گرم دارند هم خوب هستند از طرفی فعلاً باید مردم از مصرف غذاهای فست‌فود خودداری و برای اطمینان بیشتر، بیشتر غذاهای خانگی را مصرف کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله با تأکید بر اینکه استرس، ترس و اضطراب از احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا خودش باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن فرد می‌شود ابراز داشت: مردم نباید به هیچ عنوان بترسند و رعایت نکات بهداشتی که دائماً هم در حال گفتن است برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا کفایت می‌کند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات