۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۶۵۰۶۰۹
محمدصالح مفتاح:

نتوانسته‌ایم حق را در قالب هنر عرضه کنیم

نتوانسته‌ایم حق را در قالب هنر عرضه کنیم
موضوع مطالبه برای تولیدات خوب رسانه‌ای سوژه مهمی برای تحلیل و بررسی است تا بتوانیم به ریشه‌های اصلی بپردازیم که چرا در مقابل هملند یا چرنوبیل کاری تولید نکردیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مدتی شاهد جریانی در تولید فیلم هستیم که به دنبال فیلم‌فارسی، سریال‌های ترکیه‌ای و هندی حرکت می‌کنند. سریال‌هایی که امروزه طلایه‌دار این جریان شده‌اند، چه در تلویزیون و چه در نمایش خانگی، پر از ارتباط آزاد و بی‌حد و مرز با نامحرم، توهین و بی‌احترامی، دروغ و ... هست.

با وجود تولید بیش از صد فیلم و سریال در چند سال اخیر، سرآمدترین آنها شاید، گاندو، گیله‌وا، ماجرای نیم‌روز، بادیگارد، به وقت شام، دیدن این فیلم جرم است، خروج و شبی که ماه کامل شد، باشند که این تعداد فیلم در مقابل تعداد فیلم‌هایی که توسط جریان هالیوود علیه انقلاب اسلامی و حمله به اسلام و ایران می‌سازد، شاید عدد ناچیزی باشد.

محمدصالح مفتاح، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توییتی نوشت:«چرا سینماگران و صدا و سیمای ما برای دفاع از کشورشان نمی‌توانند چیزی شبیه سریال هوملند یا چرنوبیل بسازند؟»

 

سریال هوملند، روایتی از فعالیت‌های سازمان سیا و ارتش تروریستی آمریکا در عراق، پاکستان، ایران و کشورهای مختلف است. مینی سریال چرنوبیل نیز به حادثه اتمی چرنوبیل و همکاری مردم و تلاش اتحادیه جماهیر شوروی برای کنترل این حادثه می‌پردازد. این دو سریال از سوی منتقدین مورد توجه قرار گرفته است و مخاطبین زیادی این فیلم را در ایران دیدند. /882/ 302/

ارسال نظرات