۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۷۳۴
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «ماه دهم» برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «ماه دهم» برگزار شد
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «ماه دهم» و بیست و نهمین سالگرد تأسیس مؤسسه امام هادی(ع) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «ماه دهم» و بیست و نهمین سالگرد تأسیس مؤسسه امام هادی(ع) عصر امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه  در این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام رفیعی رییس مؤسسه امام هادی(ع) در ابتدای این مراسم به ارائه گزاشی از روند فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی این مؤسسه پرداخت.

همچنین آیت الله اعرافی ضمن بازدید از این مجموعه علمی، آموزشی و پژوهشی با بیان اینکه زیارت، دعا و مناجات از ممیزات مکتب اهل بیت(ع) نسبت به سایر مکاتب و مذاهب است، تأکید کرد: امروز مؤسسه امام هادی(ع) کارهای جامعی را در مورد زیارت اهل بیت(ع) انجام داده است؛ دعا اتصال مستقیم انسان با حجج الهی است.

وی با اشاره به اینکه ما باید به در تحقیقات خود به دعا و مناجات و زیارت توجه خاص داشته باشیم، ابراز کرد: تحقیقات و پژوهش های حوزه علمیه قم و مؤسسات علمی باید در امتداد پژوهش های بحث «زیارت» باشد؛ امروز مؤسسات علمی و پژوهشی بی ادعا و بدون هزینه های زاید کارهای علمی بسیر خوبی انجام می دهند که جای تقدیر دارد و ما نیز کنار آنها خواهیم ایستاد.

آیت الله اعرافی با ابراز خرسندی از کارهای پژوهشی مؤسسه امام هادی(ع) در زمینه ترجمه، تحقیق، تفسیر و احیای تراث مطرح کرد: حوزه علمیه قم هم اکنون در آستانه یکصد و یکمین سالگرد تأسیس خود است و باید گفت در طول این سال ها به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی بسیاری داشته و کارهای صورت گرفته در حوزه علمیه قم گویای نشاط علمی حوزه های علمیه است؛ البته باید صادقانه به ضعف ها و نقص های خود اعتراف داشته باشیم.

گفتنی است، در حاشیه جریان بازدید آیت الله اعرافی از مؤسسه امام هادی(ع) مراسمی برای عمامه گذاری چند تن از طلاب و دانش پژوهان این مؤسسه نیز برگزار شد./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مهمترین عامل ایمن نگه داشتن مباحثات از خطا و لغزش، دوری از تعصبات فردی و حزبی و قومیتی و از سوی دیگر روحیه‌ جویای حق داشتن و آشنایی با تفکرات و آرا مختلف جهت نقد است که باید مراعات شود.
0
0