۰۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۶۴۹۰
مقام معظم رهبری:

برخی اهانت ها علیه مسلمانان شیعه در حج خواسته بیگانگان است/ باید به كارهای خلاف وحدت اسلامی حساس بود

خبرگزاری رسا ـ رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز با جمعی از كارگزاران فرهنگی و اجرایی حج سال جاری دیدار كرده و به ارائه رهنمودهایی پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار کارگزاران فرهنگی و اجرایی حج امسال یکی از نیازهای ضروری این مقطع کنونی را اهتمام به وحدت اسلامی دانستند و تأکید کردند: حج باید مظهر عزم راسخ امت اسلامی در مقابل هر اقدام تفرقه افکنانه و مخالف وحدت و پیشرفت دنیای اسلام باشد

رهبر انقلاب اسلامی حج را یک فرصت عظیم و بسیار ارزشمند خواندند و افزودند: از فرصت حضور در کنار مسجدالحرام و مسجدالنبی، و مراقد ائمه هدی و بزرگان صحابه، باید در جهت افزودن سرمایه ایمان، معنویت و خشوع در مقابل پروردگار استفاده کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: زائران باید مراقب باشند که این فرصت گرانبها، صرف کارهای کم ارزش دنیوی نشود.

ایشان یکی دیگر از امتیازات این فرصت کم نظیر را، ارتباط با بدنه عظیم دنیای اسلام برشمردند و افزودند: زائر ایرانی می تواند با رفتار، حرکات و منش مبتنی بر آداب اسلامی، اسلام جمهوری اسلامی ایران را به زائران دیگر کشورها معرفی کند.

رهبر انقلاب اسلامی یک نمونه از آداب اسلامی و تربیت قرآنی را، حضور در نمازهای جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی بیان و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار ما که انسانی بیدار و آگاه بود، همواره همه زائران خانه خدا را به حضور در نمازهای جماعت توصیه می کردند زیرا این حضور یکی از مصادیق عملی نمایش وحدت است.

حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری مراسم دعای کمیل، و مراسم برائت از مشرکین را بزرگترین تبلیغ در حج خواندند و تأکید کردند: مظهر توحید، حج است زیرا در حج اثبات ولایت خداوند و نفی ولایت غیر پروردگار وجود دارد و این، همان برائت است.

ایشان با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی در شرایط کنونی افزودند: اقدامات خونینی که در برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، پاکستان و برخی نقاط کشور انجام می شود، با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و اهل سنت است، بنابراین موضوع اتحاد مسلمانان، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: کسانی که این اقدامات تروریستی و خونین را انجام می دهند، مستقیم یا غیرمستقیم، عوامل بیگانه هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حجاج بیت الله الحرام نمی توانند در مقابل آنچه که در جهان اسلام بویژه در عراق، افغانستان، فلسطین، و بخشی از پاکستان روی می دهد، بی تفاوت باشند.

ایشان تأکید کردند: در حج باید نسبت به کارهای خلاف وحدت اسلامی و یا تلاشهایی که برای ضربه زدن به پرچم برافراشته دنیای اسلام، که در ایران به اهتزاز درآمده است، حساس بود.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از برخی اهانت ها و رفتارها بر علیه مسلمانان شیعه و حتی جسارت به نوامیس در بقیع،و یا مسجدالحرام و مسجدالنبی، خاطرنشان کردند: اینگونه اقدامات، برضد وحدت و در جهت اهداف و خواسته امریکا، و سرویس های جاسوسی بیگانه است و دولت سعودی باید به وظیفه خود برای مقابله با اینگونه اقدامات عمل کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران حج به ویژه حجت الاسلام والمسلمین ری شهری، آقای خاکسار قهرودی، و وزرای ارشاد سالهای اخیر خاطرنشان کردند: باید برنامه ریزیهای فرهنگی، سیاسی، و مدیریتی کاروانها، براساس نیازهای هر دوره و اقتضائات آن باشد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، گزارشی از اقدامات فرهنگی و پژوهشی انجام گرفته بویژه برای آموزش کارگزاران حج، روحانیون، و زائران خانه خدا و همچنین اطلاع رسانی مناسب پیام حج گفت: حج و انتظار، محور فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی حج امسال انتخاب شده است.

آقای سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار سخنانی درباره حج و آثار معنوی آن بر زائران بیان کرد.

همچنین آقای خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از امور اجرایی انجام گرفته بمنظور ایجاد شرایطی مناسب جهت بهره مندی بیش از پیش زائران از برکات معنوی سفر حج ارائه کرد./د102

 
ارسال نظرات