۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۷۰۷۲۶
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز مطرح کرد؛

نقش وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت کشور

نقش وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت کشور
حجت الاسلام مالکی گفت: حوزه و دانشگاه باید در جایگاه شان به وظایف محوله عمل کنند که جایگاه حوزه در این باره تربیت کارشناس دین است.

حجت الاسلام علیرضا مالکی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای درس خواندن در یک مکان و خواندن یک نوع درس نیست، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه جایگاه خاص خود را دارند که در این میان رژیم پهلوی اجازه نداد این دو به اهداف متعالی شان در سطوح عالی انسانی نزدیک شوند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز با بیان اینکه حوزه علمیه به تنهایی نمی تواند نیازهای ملت و کشور را برآورده سازد، خاطرنشان کرد: دانشگاه نیز بدون حوزه قادر به برآورده ساختن خواسته های ملت نیست؛ از این رو هر کدام باید در جایگاه شان به وظایف محوله عمل کنند که جایگاه حوزه در این باره تربیت کارشناس دین است.

حجت الاسلام مالکی با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه همانا علوم تجربی و به عبارتی دیگر موضوع سازی است، عنوان داشت: حوزه و دانشگاه مکمل هستند که یکی نیازهای تجربی را تأمین می کند و حوزه هم نیازهای تجربی را موضوعی برای احکام شرعی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان هرگز از وحدت حوزه و دانشگاه خشنود نمی شوند، تصریح کرد: رضا پهلوی، در برهه ای حوزه علمیه را تعطیل کرد و پس از آنکه متوجه شد قادر به تعطیلی حوزه نیست تلاش بسیاری کرد تا حوزه و دانشگاه از یکدیگر فاصله داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تا حدودی محقق شده است، اضافه کرد: دانشگاه به میزان زیادی به وظایف محوله عمل کرده است پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری نشست های علمی از سوی دانشجویان بودیم و در اهداف خودش که پرورش انسان وارسته و به دست آوردن پیشرفت های علمی و خودکفایی است، گام هایی برداشت.

حجت الاسلام مالکی با اشاره به اینکه شاهد تألیفات ارزنده‌ای از سوی حوزویان در علوم انسانی هستیم، گفت: اینکه کتب دانشگاهی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و مؤسسه آیت الله مصباح یزدی تدریس شوند، تاکنون صورت نگرفته است هر چند که حوزه ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه دارد و اساتید بسیاری در رشته معارف از حوزویان هستند./۹۴۵۴/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گلبیز
United States
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
درود بر وحدت آفرینان حوزوی و دانشگاهی
0
0