۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۷۳۴۶۲
حجت الاسلام عزت زمانی تشریح کرد؛

رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار مدیرعامل و جمعی از دبیران خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی از رویکردها و روند فعالیت‌ها و مجموعه‌های تحت اشراف این معاونت پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار مدیرعامل و جمعی از دبیران خبرگزاری رسا، به مجموعه های تحت اشراف معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در حقیقت نقش نیروی زمینی و تبلیغ اصیل و سنتی این سازمان را ایفا می کنیم.

وی رویکردهای تبلیغ نوین معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به خدمات فرهنگی و تبلیغی این معاونت در هیأت های مذهبی و مجموعه های فرهنگی اظهار کرد: یکی از رسالت های ما مسأله اتصالات استانی است که در این راستا راه اندازی دفاتر استانی مجموعه های مرتبط با خودمان را با تقویت رویکردهای رسانه ای و دینی خواهیم داشت.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه طراحی نظامات معرفتی و محتوایی برای موضوعات و مناسبت های مختلف در دستور کارمان قرار دارد، عنوان کرد: در این راستا مسأله محتوایی و موضوعی مسائلی همچون حجاب و عفاف یا اربعین یا روز قدس را در نظر می گیریم و طبق نظامات طراحی شده عمل می کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به تکالیف حاکمیتی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا برنامه جامعی را تدوین کنیم و مجموعه های مرتبط با ما از این حرکت ها پشتیبانی کنند؛ همچنین یک سری مجموعه های سازمان دهنده داریم که همچون بنیاد هدایت مسأله ساماندهی امامان محله و روحانیون مستقر را در دستور کار دارند.

وی به تبیین فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش تشکل های دینی همچون هیئات مذهبی و کانون ها و انجمن های اسلامی پرداخت و گفت: جدیداً معاونت امور بانوان نیز تأسیس شده که طرح نهضت تبلیغ بانوان را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: مدارس اسلامی صدرا را نیز داریم که بیشتر رویکرد تولید الگوهای متناسب با ظرفیت های حوزه های تعلیم و تربیت را دارد؛ همچنین بخش سازمان دارالقرآن نیز علاوه بر مسأله چاپ و نشر قرآن کریم، نهضت «نورالثقلین» را تعریف کرده تا سبک زندگی را با مساجد گره بزند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رویکردهای فرقی و ادیانی این معاونت گفت: ما در این بخش رویکرد حفظ وحدت و تقویت ظرفیت های انقلابی اسلامی میان اهل سنت را داریم.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات به دلیل اتصالات مردمی که دارد می تواند در کنار مردم نقش همراهی و حمایتی و مطالبه گری ایفا کند؛ هنر سازمان تبلیغات این است که در میان سرمایه های موجود در عرصه فرهنگ ذوب شود و آنها را به یکدیگر متصل کند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در پیوند مجموعه های مختلف درباره مساجد از تدوین سند ملی مسجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایفای نقش محوری این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در میان نهادهای موجود، سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به بعد حاکمیتی، مردمی و حوزوی که دارد، می تواند فعالیت بیشتری در ایجاد حرکت های جمعی و الگوسازی داشته باشد.

وی الگوسازی برای نهادهای حوزوی و حمایت از حرکت ها و ایجاد آنها در محیط جغرافیایی را از لایه های عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و عنوان داشت: در حوزه تشکل های دینی نیز راهبری کردن مؤثرین هیأت های مذهبی را در دستور کار داریم که نمود آن را در نهضت مواسات و کمک رسانی مداحان و جوانان هیأتی به سیل ماهشر مشاهده کردیم.

رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در اطلس فرهنگی کشور پررنگ تر شود

همچنین حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی نسبت به انتصاب معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از میان چهره‎های دلسوز نظام حوزوی، روحیه جوان‎گرایی در سازمان تبلیغات اسلامی را ستود و گفت: یکی از مطالبه های رهبر معظم انقلاب جوان گرایی در عرصه های مدیریتی خصوصا تبلیغ دین است.

وی با اشاره به ضرورت تثبیت جایگاه فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نقشه کلان مهندسی و فرهنگی کشور اظهار داشت: جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در اطلس فرهنگی کشور باید پررنگ تر شود. این سازمان باید در ایفای ماموریت های ذاتی خود به صورت پررنگ تری حضور پیدا کند.

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: فرمان آتش به اختیار رهبری خطاب به گروه های جوان دانشجویی نشانگر این است که ایشان از سطوح حکمرانی از سیاست گذاری تا اجرا در امر فرهنگ راضی نیستند و به نوعی بین آن قرارگاه مرکزی که باید سیاستگذاری عالی را انجام دهد و میان مجموعه های اجرایی که وظیفه ذاتی‌شان اجرای سیاست های مصوب است و نیز میان قانون گذاری و اجرا ارتباط سامان بخش ایجاد نشده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا ادامه داد: شاید هم در برخی زمینه ها وظیفه تنظیم‎گری با تصدی‎گری اشتباه گرفته شده است و مجموعه هایی که شأن‌شان ورود به عرصه فرهنگ نبوده، بی منظق وارد این زمینه شده و آن را به دست گرفته اند؛ بحمدالله رویکردهای دوره جدید سازمان تبلیغات جامع و درصدد رفع این مشکلات و حمایت از گروه‎‌های خودجوش همسو با نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام محققی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید حمایت پدرانه خود را بالای سر همه دلسوزان انقلاب داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود مسأله «دولت جوان و حزب اللهی؛ علاج مشکلات کشور» در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و با اشاره به ضرورت ایستادگی در برابر مشکلات و قلدری های استکبار جهانی ابراز کرد: نظام اجرایی کشور به مدیران با نشاط با روحیه تکلیف گرایی، برنامه ریزی، تلاش در راه خدا، ساده زیستی، مردمی بودن و تبعیت از ولی فقیه نیاز دارد تا جبران عقب افتادگی های اخیر شود.

گفتنی است، دو طرف در پایان این جلسه بر ضرورت تعامل و همکاری مشترک در زمینه های مختلف تأکید کرده و برخی از زمینه های همکاری مشترک را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند./841/پ201/ف

رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات