۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۴۳۴
فرهنگ و جهش تولید (۸)؛

از شعار جهش تولید تا اعتماد به نیروی داخلی

از شعار جهش تولید تا اعتماد به نیروی داخلی
حجت الاسلام پاشایی گفت: جهش تولید یعنی نگاه به داشته ها و جوانان نخبه کشور، وظیفه مسئولین است که زیرساخت ها برای جوانان مستعد فراهم کنند.

حجت الاسلام محمد تقی پاشایی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: سال نود ونه بنابر پیشنهاد رهبری سال جهش تولید نامگذاری شد شورای عالی فرهنگی به نهادهای مختلفی از جمله مجلس، قوه قضاییه، آموزش و پرورش، ارشاد، و صدا و سیما این بیانات را به عنوان مصوبه ابلاغ کردند

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه تحقق شعار سال به نهادها و مسئولین کشور افزود: بعضی پای کار آمدند از جمله قوه قضاییه در بازگشایی و رفع موانع تولید کمک کردند اما صدا و سیما شاید به لحاظ بودجه یا مسائل سیاسی خیلی موفق ظاهر نشد اگر چه با ساخت تولید برنامه هایی مثل میدان، جشنواره کارآفرینی کارستون تا حدودی در جهت شعار سال حرکت خوبی را انجام دادند اما توقع بیشتری از این نهاد می‌رفت.
استاد حوزه علمیه با توجه به اهمیت تشویق کارآفرینان نسبت به جهش تولید ابراز داشت: سازمان تبلیغات اگرچه به علت بیماری کرونا امکان فرستادن روحانیون برای تبلیغ چهره به چهره را نداشتند اما می‌شد با تبلیغات تصویری، بنر زدن در سطح شهرها  یا فضای مجازی، مبلغ و مشوق  کارآفرینان بود و در راه جهش تولید قدم برداشت.
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به نسبت خود با تولید نرم افزار و کتاب توانسته است در این راستا قدمهای خوب و مناسبی را بردارد، سپاه و نهادهای زیر مجموعه نیز در راستای شعار سال عملکرد موفقی را به نمایش گذاشتند که باید بیان شود همچنین نهادهای زیرمجموعه رهبری مثل برکت در ساخت و ساز برای محرومان موفق ظاهر شدند.

حجت الاسلام پاشایی با اشاره به تحقق شعار سال توسط دولت بیان کرد: اما دولت و زیر مجموعه هایش به دلیل سهل انگاری و شاید سیاست کاری که دارند فعالیت شان در تحقق شعار جهش تولید زیاد نبوده است، جهش تولید یعنی نگاه به داشته ها و جوانان نخبه کشور، وظیفه مسئولین است که زیرساخت ها برای جوانان مستعد فراهم کنند، هرکجا به نیروی جوان و متخصص داخلی اعتماد شده است موفق بودیم، نمونه آن را در جریان ساخت واکسن شاهد هستیم.

وی با توجه به عملکرد دولت افزود: مسئولین و نهادها باید بیلان کاری در این راستا ارائه کنند، البته دولت کارهای عمرانی انجام داده است اما آیا در راستای تحقق این شعار راهبردی گامی برداشته شده است یا این عملیات از سر ناچاری انجام گرفته است. هنوز آمار میدانی ندیدیم نهادها باید گزارش بدهند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: دغدغه همه جوانان انقلابی از دفتر مقام معظم رهبری این است که به صورت جد نماینده ای را برای پیگیری این مسئله مشخص نمایند، تا از اولین روز انتخاب شعار تا به ثمر نشستن  آن در پایان سال پیگیر این امر باشد و از نهادها گزارش بگیرد.

 

ارسال نظرات