۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۸۴۵۳۳

سازمان سراج قم به دنبال متخصص کردن علاقمندان فضای مجازی است

سازمان سراج قم به دنبال متخصص کردن علاقمندان فضای مجازی است
باقری گفت: سازمان سراج یک مجموعه مردم نهاد است که کار اصلی و فعالیت اصلی آن ارتباط با فعالین فضای مجازی، ارتباط با مراکز تولید محتوا و... است.

احسان باقری مسئول مرکز قم سازمان سراج در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های سازمان فضای مجازی سراج گفت:سازمان فضای مجازی سراج سال ها در حوزه فضای مجازی کشور و در مراکز استان ها فعالیت دارد، همچنین دفاتری نیز در شهرستان ها دایر کرده است، سازمان سراج یک مجموعه مردم نهاد است که کار اصلی و فعالیت اصلی آن ارتباط با فعالین فضای مجازی، ارتباط با مراکز تولید محتوا، ارتباط با مجموعه های فعال در حوزه فضای مجازی و شناسایی نیروهای انقلابی آتش به اختیار انجام می باشد.

وی با اشاره به آموزش های این سازمان ابراز داشت: مرکز سراج در حوزه فعالیتی که انجام می دهد یک بحث شناسایی ارتباط با افراد است که در جبهه انقلاب فعالیت دارند تا بتواند با ارتباط با این افراد و تعاملی که بین این افراد ایجاد می کنند سطح فعالیت را ارتقاء ببخشند و تعاملی بین افراد و مجموعه های انقلابی برقرار کرده و در کنار آن با آموزش، نسل جدیدی  در این حوزه تربیت کرد.

مسئول مرکز قم سازمان سراج اظهار داشت: سازمان سراج مراکز مختلف تخصصی در دل خود دارد، یکی از این مراکز، مرکز تخصصی ارتقاء سواد فضای مجازی است که به آن مرکز سواد می گوییم، در این مرکز دوره هایی نظیر اَپ و بازی، بالا بردن سطح سواد فضای مجازی برای اقشار جامعه با سنین مختلف تدوین و برگزار شده است.

باقری با اشاره به ارتقاء سطح سواد فضای مجازی اذعان کرد: در این دوره آموزش سرفصل های مختلفِ متناسب با نیاز طلاب تدوین شده است و مطالبی برای ارتقاء سطح سواد فضای مجازی طلاب جمع آوری و دوره هایی برای آنان برگزار شده است، مرکز سراج هم به دنبال ارتقاء سطح سواد و هم به دنبال تربیت مربی است تا از بین طلاب نیروهایی تربیت شوند و خود طلاب مبلغ ارتقاء سطح سواد فضای مجازی باشند.

وی در ادامه افزود: ما در سراج قم به دو گروه و قشر اهمیت داده و عمده برنامه ها متمرکز بر دو قشر بچه های دهه هشتادی و طلاب می باشد، باید بچه های دهه هشتادی را به گونه ای در فضای مجازی تربیت کرد که نیروهای متخصص انقلابی به بار بیایند و در فضای انقلاب اسلامی کنشگری موثری داشته باشند، ما به دنبال تخصصی کردن کودکانی هستیم که به این فضا علاقه دارند.

باقری در پایان با اشاره به استقبال طلاب خاطر نشان کرد: فضای مجازی ناخواسته و به دلیل بیماری کرونا به شدت به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است، برای ورود و تاثیرگذاری به این فضا باید آموزش دید، باید مشخص کنیم ورودمان در این فضا از چه جنسی است، آیا به عنوان یک فرد معمولی وارد فضای مجازی شده ایم یا به عنوان یک کنشگر و تبلیغ وارد شده ایم و همۀ این موارد نیاز به آموزش دارد، طلاب و حوزه علمیه استقبال خوبی در این زمینه دارند و مرکز سراج قم نیز فعالیت های مناسبی با نهاد های حوزوی برقرار کرده است.

ارسال نظرات