۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۲۱۷
آیت الله خاتمی:

نمایندگان مجلس کارآمدی و انقلابی بودن را ملاک رأی اعتماد به وزیران قرار دهند

نمایندگان مجلس کارآمدی و انقلابی بودن را ملاک رأی اعتماد به وزیران قرار دهند
امام جمعه موقت تهران گفت: نمایندگان مجلس ملاک‌های رای اعتماد خود به وزیران دولت سیزدهم را انقلابی بودن، روحیه جهادی و عقیده به توان داخلی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، به تبیین قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) برای اقامه نماز و اصلاح و نشر معارف دین در جامعه قیام کرد که به این هدف دست یافت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هدف بنی امیه محو دین در جامعه بود، افزود: ماندن پیام، خط و مسیر عاشورا در تاریخ بشریت دارای اهمیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر رژیم شاهنشاهی و پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی از ثمرات قیام ابی عبدالله است.

وی با بیان اینکه دوازدهم محرم طبق نقلی شهادت امام سجاد(ع) است، افزود: اگر روایت گری و پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از واقعه عاشورا نبود، این قیام در تاریخ ماندگار نمی شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دوم شهریور آغاز هفته دولت است، اظهار کرد: تمام دولت‌ها باید برای زمینه های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند گام‌های شایسته‌ای در این زمینه بردارد.

وی با بیان اینکه هفته آینده مجلس شورای اسلامی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران را بررسی می‌کند، گفت: شایسته است، نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت های کابینه دولت سزدهم اخلاق را رعایت کنند و ارزیابی منصفانه و صادقانه از وزیران پیشنهادی رییس جمهور داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: باید نمایندگان مجلس ملاک‌های رای اعتماد خود به وزیران دولت سیزدهم را انقلابی بودن، روحیه جهادی و عقیده به توان داخلی قرار دهند.

وی در ادامه به تحلیل مسأله افغانستان پرداخت و گفت: خط و مشی کلی نظام اسلامی ایران حمایت از مردم مظلوم جوامع اسلامی بوده، از این رو حمایت از مردم افغانستان اصل برای سیاست خارجی ایران است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران خواهان مشارکت تمام گروه‌ها و اقوام در حکومت افغانستان است، افزود: باید حقوق تمام اقوام در دولت افغانستان داده شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مسأله افغانستان مسأله ای عبرت آمیز برای تمام جوامع دنیاست، ابراز داشت: شاه خائن به آمریکا اعتماد کرد و فرار خفت بار از ایران داشت، همچنین صدام و دولت افغانستان با اعتماد به آمریکا به خفت و خواری کشیده شدند.

ثبات و امنیت کشورهای همسایه در گرو اعتماد به نظام اسلامی ایران محقق خواهد شد

آیت الله خاتمی نظام اسلامی ایران را همسایه مقتدری برای کشورهای اطراف خود دانست و گفت: ثبات و امنیت کشورهای همسایه در گرو اعتماد به نظام اسلامی ایران محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه رهبر انقلاب مسأله اصلی جامعه را مقابله با بیماری کرونا دانستند، افزود: باید تمام دستگاه‌های دولتی و نظامی و اقشار مردم برای مقابله با این ویروس منحوس بسیج شوند.

امام جمعه موقت تهران با ابراز تأسف از اینکه روزانه شاهد بیش از 500 نفر فوتی بیماری کرونا هستیم، ابراز داشت: تمام اقشار مردم باید شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا اینکه تعداد مبتلایان کرونایی در کشور کاهش پیدا کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: مسؤولان و دولتمردان باید با عملیات های جهادی به مبارزه با این ویروس بپردازند و هرچه سریعتر واکسیناسیون تمام اقشار جامعه انجام گیرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بسیج طرح شهید سلیمانی را احیا و اجرا کرده است، گفت: باید طرح دعا و توسل به ائمه اطهار(ع) برای ریشه کن شدن ویروس کرونا از جامعه نیز اجرا شود.

ارسال نظرات