۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۱۱۶۴
پ
رسانه با همۀ شیوه‌ها و تکنیک‌هایی همچون الگوسازی، قهرمان‌سازی، همزادپنداری می‌تواند بر وضعیت نامطلوب یا وضعیت مطلوب حجاب اثر بگذارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،در اینکه رسانه یکی از عوامل جدی و مهم و مؤثر بر موضوع حجاب یا بی‌حجابی است تردیدی نیست؛ اما اینکه بتوانیم آن را سرآمد این عوامل بدانیم، سنجش و ادعای آن بسیار دشوار است.

 هر ترویج حجابی در رسانه مستلزم نمایش زن نیست و این پیش‌فرض، پیش‌فرضی مطلق و همیشگی نیست. به‌عبارت دیگر شیوه‌های ترویج حجاب بدون نمایش مستقیم زنان هم مقدور است؛ شیوه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌هایی هست که حجاب را ترویج می‌کند و در آن ارائه، عرضه و نمایش زن هم وجود ندارد.

 به هر حال رسانه با همۀ شیوه‌ها و تکنیک‌هایی همچون الگوسازی، قهرمان‌سازی، همزادپنداری و همۀ تکنیک‌های اقناع می‌تواند بر وضعیت نامطلوب یا وضعیت مطلوب حجاب اثر بگذارد.

دکتر عبدالکریم خیامی

متن کامل گفت و گو را می توانید از ماهنامه رویش اندیشه مطالعه بفرمایید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
پرطرفدارترین