۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۰۲۴۶۱

واکسن‌های مناسب کودکان چه واکسنی هستند؟

واکسن‌های مناسب کودکان چه واکسنی هستند؟
اثر بخشی واکسن‌های تزریق شده به کودکانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تا حد زیادی توسط متخصصان و کارشناسان به تایید رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دانشجو، فرزانه فراهانی_ شیوع مجدد بیماری کرونا در حالی شدت گرفته است که اینبار بر خلاف موجهای قبلی کودکان و خردسالان هم در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از گذشته گرفتار کوید ۱۹ می‌شوند.

بر اساس آمارهای مسئولان در حال حاضر تعداد زیادی از بستری شدگان بیماری کرونا در بیمارستان‌ها کودکان و نوجوانان هستند و متاسفانه این آمار رو به افزایش است.

 

هزینه‌های گزاف درمان کرونا!

به گفته مسئولان هزینه‌های درمان ابتلای یک فرد به بیماری کرونا برای او حدود ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد و البته این رقم در بیماران مختلف متغیر است و در صورت عدم برخورداری افراد از پوشش بیمه‌ای مناسب، همه این هزینه باید توسط خود فرد مبتلا پرداخت شود.

کار واکسیناسیون کودکان طی روزهای اخیر آغاز شده است و به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور،  در ادامه انجام واکسیناسیون گروههای مختلف، در زمینه واکسیناسیون کودکان در مرحله اول ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است که کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسیناسیون را انجام دهند و با واکسینه شدن تعداد قابل توجهی از کودکان ۹ تا ۱۲ سال اطمینان کامل پیدا کردیم که این واکسن ها برای کودکان کاملا ایمن است و کاملا می توانند موثر باشند.

به گفته وزیر بهداشت در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد کرونای کشوری تصمیم گیری شد که واکسیناسیون ۵ تا ۹ سال هم انجام شود.

 

واکسن‌های مناسب کودکان چه واکسنی هستند؟

عین اللهی تاکید کرد: خواهشم از مردم این است که در حال حاضر و در شرایطی که اُمیکرون در کشور ما هم تهاجم و وسعت پیدا کرده، برای افزایش مقاومت کودکان مان در برابر این بیماری واکسیناسیون کودکان شان را انجام دهند.

واکسن های سینوفارم و پاستوکووک دو واکسنی هستند که برای تزریق به کودکان در نظر گرفته شده‌اند و به صورت دو دز تزریق می شوند. فعلا یک دز برای کودکان تزریق شده و طبق روال دز دوم هم در موعد مقرر تزریق خواهد شد.

اثر بخشی واکسن‌های تزریق شده به کودکانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تا حد زیادی توسط متخصصان و کارشناسان به تایید رسیده است و پیشنهاد می‌شود والدینی که فرزند آن‌ها شرایط تزریق واکسن را دارا است، در انجام این کار تعلل نکنند.

با گسترش شیوع کرونا و گرفتار شدن کودکان و نوجوانان بسیاری از مدارس مجدد شیوه آموزش غیر حضوری را در پیش گرفته‌اند و این مدل تحصیل عواقب غیر حضوری بودن کلاسهای درس را شدت می‌بخشد.

 

حضوری شدن مدارس، به شرط تکمیل واکسیناسیون کودکان و نوجوانان!

به گفته فعالان حوزه کودک بسیاری از کودکان که در سن مدرسه و علم آموزی قرار دارند، با شیوع بیماری کرونا ترک تحصیل کرده‌اند و البته آموزش مجازی برای آن دسته از دانش آموزانی هم که به صورت آنلاین مطالب درسی خود را فرا گرفته‌اند، به اندازه برگزاری کلاسهای آموزشی حضوری موثر نبوده است و افت تحصیلی آن‌ها را به دنبال داشته است.

با انجام واکسیناسیون کودکان و پیشرفت و افزایش تعداد کودکانی که واکسن را دریافت کرده‌اند، میتوان به کاهش شدت شیوع کرونا و پس از آن به کاهش عوارض ابتلا به کرونا پس از تزریق واکسن امیدوار بود و اینگونه میتوان از بازگشایی منطقی مدارس و حضوری شدن آموزش سخن گفت.

ارسال نظرات