۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۰۴۸۸۹
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

جنایت آل سعود با چراغ سبز آمریکا/ معیارهای دوگانه مجامع بین المللی پذیرفتنی نیست

جنایت آل سعود با چراغ سبز آمریکا/ معیارهای دوگانه مجامع بین المللی پذیرفتنی نیست
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با اشاره به جنایت اعدام شیعیان عربستان گفت: آل سعود با چراغ سبز آمریکایی‌ها جنایت می کند و حقوق بشر صرفاً یک ادعا است.

آیت الله عباس کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به تکرار معیار‌های دوگانه حقوق بشر آمریکایی نسبت به جرم و جنایت در جهان و منطقه درباره مسلمانان و شیعیان، گفت: حقوق بشر آمریکایی صرفاً یک ادعا است؛ چرا که آل سعود جنایات خود را در منطقه، یمن و سرزمین حجاز با چراغ سبز آمریکایی‌ها و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: جنایت وحشیانه اعدام دست جمعی تعداد زیادی از شیعیان زندانی بی‌گناه و برخی از فعالان مذهبی و سیاسی قطیف، احساء و منطقه شرقی عربستان نشانه حماقت و جهالت و وحشی‌گری رژیم آل سعود و محمد بن سلمان است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش رژیم آل سعود جهت ایجاد تحولات غربی توضیح داد: این رژیم با ارتکاب جنایت اعدام شیعیان بی‌گناه در عربستان نشان داد هنوز تحت امر تکفیری‌های وهابی قرار دارد.

وی افزود: تفکیری‌های وهابی یک خطر جدی برای بشریت هستند؛ آن‌ها تئوریسین داعش بودند و به دنبال این هستند که تروریسم دولتی را در میان امت‌های اسلامی نهادینه کنند که در مقابل امت‌های اسلامی باید یک پارچه از تکفیری‌های وهابی و رژیم آل سعود اظهار برائت کنند.

آیت الله کعبی همزمانی این جنایت رژیم آل سعود با جنگ اوکراین و حوادث منطقه را تلاش برای نگهداشتن آن در سکوت رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: هدف رژیم وحشی و جنایتکار آل سعود، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و در میان منطقه شرقی عربستان و شیعیان عربستان است.

وی افزود: البته محمد بن سلمان باید بداند که شیعیان پیرو مکتب سیدالشهدا هستند و ایشان همان مردی است که راوی می‌گوید ظهر عاشورا با وجود کشته شدن افراد زیادی از خاندان و یاران مردی شجاع‌تر از او در میدان معرکه حضور نداشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پایداری و مقاومت روزافزون مردم قطیف و احساء به رژیم آل سعود هشدار داد: هر چقدر آل سعود مرتکب جنایات بیشتری شود، به فروپاشی و سقوط خود نزدیک‌تر خواهد شد، این حرکت آن‌ها نقطه عطفی در جنایات آل سعود است که شمارش معکوس سقوط آل سعود و بیداری اسلامی در منطقه را گسترش خواهد داد.

وی ادامه داد: انتظار از مسلمانان، شیعیان، آزادگان و مجامع حقوق بشری این است که هر چه سریع‌تر این جنایات عربستان سعودی را محکوم کنند و به نظر بنده دادگاه کیفری بین المللی علیه جنایات آل سعود تشکیل شود تا کشور‌های مختلف و نهاد‌های حقوق بشری بتوانند علیه جنایات آل سعود شکایت کنند تا جلوی کشتن انسان‌های بیگناه گرفته شود.

آیت الله کعبی با بیان آیه شریفه «انا لله و انا الیه راجعون» جنایت اعدام شیعیان قطیف و احساء را مصیبتی بزرگ دانست و ابراز داشت: این مصیبت قلب امام زمان و شیعیان را به درد می‌آورد، همه حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ... یک پارچه این جنایت را محکوم می‌کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما شریک غم مردم قطیف و احساء هستیم و به خانواده‌های داغدار این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات