۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۰۸۳۶۸

بازگشت تدریجی تولیدی های تعطیل شده به چرخه تولید

بازگشت تدریجی تولیدی های تعطیل شده به چرخه تولید
ورامین - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با تلاش اداره تسویه امور ورشکستگی دادگستری کل این استان، هر ماه یک کارخانه تعطیل به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از علی القاصی مهر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خط جدید تولید کره و بستنی کارخانه شیروارنای ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضا در استان تهران به منظور تحقق شعار سال" تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" راه اندازی کارخانه‌های نیمه فعال و تعطیلی که تحت نظارت اداره تسویه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار گرفته است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، هر ماه یک کارخانه تعطیل استان تهران افتتاح و بازگشایی می‌شود و به چرخه تولید باز می‌گردد که به صورت نمونه می‌توان از کارخانه سامان کاشی بروجرد با اشتغال ۶۰ نفر و شیشه لرستان با اشتغال ۲۰۲ نفر اشاره کرد.
این مسئول با اشاره به آغاز فعالیت کارخانه محصولات لبنیات وارنا در ورامین خاطرنشان کرد: پس از فوت مالک اصلی، کارخانه شیر وارنا از سه سال پیش با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد که فشار سیستم بانکی و نیز مسائل کارگری، شرایط این کارخانه را بحرانی و نابسامان کرد که از ۲ سال گذشته رسیدگی به وضعیت این کارخانه در دستور کار دادگستری استان تهران و اداره تسویه امور ورشگستگی دادگستری استان قرار گرفت.
القاصی‌مهر اضافه کرد: موضوع کارخانه وارنا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران مطرح و از تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط درخواسته شد تا شرایط احیاء مجدد کارخانه را فراهم کنند و تلاش شد تا از فروش کارخانه و یا تملک بانک‌ها جلوگیری شود و هر چه سریعتر حکم قطعی ورشکستگی آن صادر گردد.
وی افزود: با برگزاری ۹۰ جلسه تخصصی با دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌ها و با کمک مالکین کارخانه در تزریق نقدینگی، چندین خط تولید کارخانه سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید و با صدور حکم ورشکستگی از سوی دادستانی ورامین، حکم خلع ید بانک‌ها نیز صادر و این کارخانه با خروج از تصرف بانک‌ها، تحت نظارت اداره تسویه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار گرفت.
این مسئول اعلام کرد: هم اکنون ۱۳۰ کارگر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با  اشاره به اعلام آگهی عمومی دعوت بستانکاران کارخانه یادآور شد: هم اکنون ۴۹ پرونده بستانکاری برای کارخانه وارنا تشکیل شده که با صدور حکم قطعی ورشکستگی در دادگاه تجدید نظر استان تهران، مطالبات بستانکاران که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است نیز پرداخت می‌شود.
القاصی‌مهر گفت: این مجموعه تولیدی، از یک مرکز علمی کاربردی با ۲۶۰ دانشجو نیز برخوردار است که با بازگشایی مجدد کارخانه، فعالیت این مرکز دانشگاهی مهم نیز از سر گرفته شد.

به گزازرش ایرنا، با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، خط تولید کره و بستی کارخانه صنایع شیر شهداد (وارنا) با ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ نفر روز پنجشنبه در ورامین افتتاح شد.

ارسال نظرات