۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۹۰۲

کتاب «امام هشتم» مختصری از زندگی، معجزات و کرامات امام رضا

کتاب «امام هشتم» مختصری از زندگی، معجزات و کرامات امام رضا
علی مقصودی نویسنده کتاب امام هشتم (علیه‌السلام) نگاه مختصری به زندگی، معجزات و کرامات امام رضا(ع) داشته و بعد از آن هم به تأثیر ایشان بر شعر و ادبیات ایران پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب امام هشتم (علیه‌السلام) کتابی است که به نویسندگی علی مقصودی و توسط نشر روزگار در 216 صفحه چاپ و منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب نگاه مختصری به زندگی، معجزات و کرامات امام رضا(ع) داشته و بعد از آن هم به تأثیر ایشان بر شعر و ادبیات ایران پرداخته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

سلام و صلوات بر محمد و آل محمد در فضاى خانه مى‌پیچد، اشک شوق بر گونه‌ها جارى مى‌شود. مادرش او را تنگ در آغوش مى‌گیرد و او ذوق زده و پر هیجان از خواب خوش و آن رؤیاى شیرین و واقعى و دیدار آن امامان بزرگوار براى مادر و برادرانش حشمت‌ا.. و عزت‌ا.. و خانم برادرش زبیده خانم عبیدى و خواهرانش تعریف مى‌کند و مى‌گوید که چگونه او را شفا داده‌اند. به مادر مى‌گوید: مادر! وعده دیروز امام رضا (ع) در حرم درست بود، این‌ها خلف وعده نمى‌کنند و چه زود به وعده خود وفا کردند و مرا شفا دادند. البته در مجموعه اشعار آقاى صفوۀ الله رحمتى قطعه شعرى وجود دارد که بى‌مناسبت با واقعه آن شب نیست، گویا وصف لحظات ملکوتى و شیرین معجزه آن شب است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
هل بیت علیهم السلام گنجینه های ناب بسیاری برای ما به ارمغان گذاشته اند و وظیفه ما در این میان تلاش برای یافتن این گنج هاست. باید زحمت یادگیری علوم اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار سازیم. حضرت امام رضا علیه السلام در اهمیت آن فرمودند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا؛ خدای متعال بنده ای را بیامرزد که امر ما را زنده نگاه می دارد»
راوی پرسید: چگونه امر شما را زنده نگاه می‌ دارد؟ حضرت فرمود: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا ویُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ دانش‌ های ما را بیاموزد و به مردم یاد دهد؛ چراکه اگر مردم زیبایی‌ های [نهفته] در سخنان ما را بدانند هر آیینه از ما پیروی خواهند کرد»
1
0