۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۱۸۱۶۲

تحولات زیرساختی، عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یک سالگی دولت سیزدهم

تحولات زیرساختی، عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یک سالگی دولت سیزدهم
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تصویب ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بوشهر گفت: اکنون عملیات اجرایی طرح‌های مختلفی آغاز شده و در این راستا تحولات زیرساختی، عمرانی و اقتصادی استان بوشهر تسریع یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به مطالبات مردم در بخش‌های مختلف دارد. یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر تأمین آب شرب و کشاورزی است که در این راستا در یکسال دولت سیزدهم تحول مهمی در این راستا ایجاد شده است.

بر اساس آمارها در تأمین آب شرب طرح‌های مهم آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است و ظرفیت ‌تولید آب تا یکسال آینده به 160 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: بیش از 1300 میلیارد تومان در ایجاد آب‌شیرین‌کن از سوی بخش خصوصی در این استان در حال سرمایه گذاری است.

ابوالحسن عالی با اشاره به آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر در هفته دولت تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی بخشی از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها به ظرفیت بیش از 40 هزار مترمکعب امسال وارد مدار بهره‌برداری و مابقی نیز سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر 4 منبع تأمین آب دارد خاطر نشان کرد: 50 درصد آب شرب استان از سد کوثر، 25 درصد از خط آبرسانی کازرون، 10 درصد از آب‌شیرین‌کن‌ها و مابقی از طریق چاه‌های درون استانی تأمین می‌شود.

4000 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی این استان اختصاص یافت

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر برای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری و برنامه‌های اقتصادی به استان بوشهر تسهیلات بانکی به میزان 4 هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که می‌تواند تحول شگرف و بزرگی امسال ایجاد کند.

علی باستین با بیان اینکه رویکرد مدیریت استان بوشهر به سمت و سوی تحول اقتصادی و اشتغال‌زایی است تأکید کرد: اعتبارات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی 100 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی از اجرا طرح‌های مهم عمرانی، تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال 30 هزار فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم می‌شود و سهم هر دستگاه برای ایجاد اشتغال تعیین و ابلاغ شده است.

آغاز ساخت 12 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن

استاندار بوشهر نیز از آغاز ساخت 12 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این‌ واگذاری زمین در شهرهای کوچک برای ساخت مسکن در دستور کار است.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به تخصیص 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی، اشتغال خرد و روستایی تصریح کرد: این میزان وام حداقل به 10 هزار نفر پرداخت می‌شود و افزوده شدن اراضی به شهرک‌های صنعتی و ایجاد 10 ناحیه صنعتی روستایی از دیگر تحولات این حوزه است.

وی با بیان اینکه 12 مجتمع رفاهی بین جاده‌ای در  حال ساخت است از اجرا ساخت سد باهوش تنگستان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در نیمه دوم امسال عملیات اجرایی سد دهرود دشتستان هم آغاز و این درحالی است که چند سد امسال در استان آبگیری می‌شود.

تولید 32 هزار تن میگو پرورشی

مدیرکل شیلات استان بوشهر از توسعه طرح‌های آبزیپروری خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های پرورش میگو در استان بوشهر توسعه یافته و امسال تولید این آبزی به 32 هزار تن افزایش می‌یابد.

علی بازدار از افتتاح شهرک شیلات استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح بزرگترین شهرک شیلات کشور در استان بوشهر با 3 هزار هکتار مساحت مورد توجه قرار دارد و فاز نخست آن وارد مدار بهره‌برداری شد.

ساخت 5 سد مهم در استان

سدهای مختلفی در استان بوشهر شامل تنگ‌ارم، سنا، دالکی، دشت‌پلنگ، باغان، اخند، ارغون، خاییز و دیگر سدها در مقیاس کوچکتر در استان بوشهر اجرایی شد که بخشی از این پروژه‌ها وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ساخت 5 سد مهم در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امسال علاوه بر این 5 سد 2 سد دهرود و باهوش در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

علی محمدی نهضت سد سازی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برای پایداری آب شرب و اتکا به منابع آب داخل استان ساخت آب‌شیرین‌کن و سد است که در دولت جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی تسریع یافته است.

وی با اشاره به افتتاح سد تنگ ارم و ارغون در دشتستان خاطر نشان کرد: این 2 سد به‌منظور تأمین آب شرب مناطق پیرامونی خود هستند و سد باغان و سد اخند در زمستان قابلیت آبگیری دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر سد دشت پلنگ را به‌عنوان یکی از پروژه‌های عظیم سدسازی استان بوشهر و بزرگترین منبع تأمین آب شرب درون استانی دانست و افزود: از 46 میلیون مترمکعب آب سد دشت پلنگ بیش از 8 میلیون مترمکعب آن به‌منظور تأمین آب شرب برنامه‌ریزی شده است.

محمدی سد باغان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سد باغان با حجم مخزن 32 میلیون مترمکعب به‌عنوان طرحی مهم برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان جم، آب صنایع منطقه به ویژه پالایشگاه گاز فجر جم و مزارع پایین دست در شهرستان‌های جم و دشتی در حال ساخت است

93 مصوبه سفر هیئت دولت به استان بوشهر

در ششمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی و اعضای هیئت دولت به بوشهر پس از بررسی مسائل و مشکلات استان راهکارهای لازم برای تحقق مطالبات مردم تدوین و به دستور رئیس جمهور تصویب و عملیاتی شد.

در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر در 16 مهر ماه سال گذشته 93 مصوبه به همراه داشت که این مصوبات در قالب 18 ردیف دستگاهی در ردیف‌های مختلف اعتباری ملی و استانی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در سفر رئیس جمهور به بوشهر 4 هزار و 950 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌ها مصوب شد.

محمد هادی رستمیان 93 مصوبه سفر هیئت دولت به استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اکنون عملیات اجرایی طرح‌های مختلفی آغاز شده و در این راستا تحولات زیرساختی، عمرانی و اقتصادی استان بوشهر تسریع یافته است.

وی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را یکی از این مصوبات دانست و تصریح کرد: منطقه ویژه شمال استان که 11 سال از تصویب آن می‌گذرد ولی هیچ طرحی در آن اجرا نشده بود در سفر رئیس جمهور پروژه‌های مختلفی مصوب و اجرایی شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: با تکمیل زیرساخت‌ها ، طرح‌های صنایع پایین و بالا دست در حوزه نفت و پتروشیمی اجرا می‌شود.

رستمیان یکی از مشکلات دیرینه استان بوشهر را آب شرب دانست و بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر، تأمین آب شرب و کشاورزی بود که ضمن تسریع در تکمیل سدها عملیات مطالعه سدهای جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی توسعه بنادر تجاری و صیادی، راه‌های مواصلاتی تسریع در ساخت راه‌آهن بوشهر به شیراز، و طرح‌های مختلف در دیگر حوزه را از مصوبات سفر رئیس جمهور دانست.

انتهای پیام/190/

ارسال نظرات