۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۱۹۴۶۹
مخابرات:

اعتبار برای خرید تجهیزات نیست و هزینه تعمیر باید توسط مشترک پرداخت شود

اعتبار برای خرید تجهیزات نیست و هزینه تعمیر باید توسط مشترک پرداخت شود
سردبیر سوژه فارس من می‌گوید: در مواردی از سرقت کابل‌ تلفن، مخابرات به دلیل نداشتن تجهیزات، تعمیر خط را ماه‌ها به تاخیر می‌اندازد و سپس اعلام می‌کند که اعتبار برای خرید تجهیزات نیست و هزینه تعمیر باید توسط مشترک پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار رسیدگی جدی به معضل سرقت کابل‌های مخابراتی شده اند.

جنس کابل ها و سیم های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم ها را می فروشند. فقط در سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات سرقت شده است.

پیش تر، بیشتر سرقت ها در مناطق کم جمعیت تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می شد، اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمی مانند.

سردبیر سوژه فارس هم مطالبه ای با موضوع سرقت کابل های مخابراتی دارد و در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: متأسفانه سرقت کابل‌های مخابراتی در شهرهای مختلف کشور به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران در این باره رویه عجیبی را در دستور کار دارد که در مواردی از سرقت کابل های مخابراتی دیده شده که مخابرات به دلیل نداشتن تجهیزات، تعمیر خط را ماه ها به تاخیر می اندازد و سپس هم به مشترک اعلام می کند که اعتبار برای خرید تجهیزات نیست اگر می خواهید خودتان هزینه را بپردازید تا تعمیر شود. یعنی مخابرات را مجبور به پرداخت هزینه خرید کابل جایگزین می کند.

سردبیر این سوژه ادامه داد: اگر هم مشترک پرداخت هزینه را نپذیرد، خط تلفن ثابت او چندین ماه دیگر قطع می ماند و سپس مخابرات با استناد به اینکه خط کارکرد نداشته و مورد استفاده قرار نمی گیرد خط را سلب امتیاز می کند.

سردبیر این سوژه گفت: این در حالی‌ است که مخابرات وظیفه دارد کابل تلفن را پشت در محل مشترک تحویل دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات