۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۰۶۸۲

گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی آبادان در ایام اربعین

گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی آبادان در ایام اربعین
حجت الاسلام رویوران مسئول فرهنگی پایانه مرزی شلمچه در اربعین ۱۴۰۱ گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اداره تبلیغات اسلامی آبادان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل رویوران رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان و مسئول فرهنگی مرز شلمچه در اربعین 1401 گزارشی به بیان توضیحاتی در خصوص آغاز خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) پرداخت و اظهار داشت: از حدود سه ماه قبل از فرارسیدن اربعین حسینی، نسبت به تشکیل ستاد اربعین در مرز شلمچه و در استان خوزستان اقدام شد و پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، هیئات ومواکب اقدامات مقدماتی خود را در راستای آماده سازی مواکب آغاز کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال از تاریخ 25 محرم، خروج زوار ایرانی از مرز آغاز شد اما همه ساله از تاریخ پنجم ماه صفر مصادف با شهادت حضرت رقیه(س)، مواکب و هیئات، با اجرای مراسم آیینی برافراشتن پرچم خدمت رسانی به زوار اباعبدالله(ع) که دومین پرچم بزرگ جهان اسلام به متراژ 218 متر می باشد مسیری را به صورت راهپیمایی آغاز و سپس نسبت به خدمت رسانی به زوار اربعین به شکل رسمی  اقدام می نمایند.

مسئول فرهنگی پایانه مرزی شلمچه در اربعین در ادامه، جزئیاتی در خصوص نحوه خدمت رسانی به زوار اربعین، بیان داشت و افزود: هیئات و مواکب در پایانه مرزی شلمچه علاوه بر توزیع غذای گرم در هر سه وعده و نیز میان وعده های مختلف و متنوع، خدمات ارزشمندی همچون اقامه نماز جماعت، توزیع بسته های فرهنگی، مهر و سجاده، توزیع بیش از 300 کتیبه ی اهدایی مقاممعظم رهبری به هیئات مستقر و 100 فلش حاوی محتوای اربعینی را به زوار اربعین ارائه کردند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره بر نحوه نظارت و پشتیبانی مواکب فعال در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر مواکب بر عهده کمیته مشارکت های مردمی و ستاد عتبات عالیات بوده است اما چون ابتدای جا نمایی مواکب از سال 1392 توسط اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در زمان تصدی بنده در آن اداره صورت گرفته بود، به جهت اُنس و الفتی که برقرار شده بود، به شکل متناوب و چرخشی، از هیئات و مواکب بازدید شد.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان، اعزام مبلّغ در مرز شلمچه را به عنوان مهمترین اقدام صورت گرفته در این ایام مطرح کرد و گفت: کار اصلی که در شلمچه صورت گرفت اعزام بیش از 500 نفر/ روز مبلّغ در این پایانه مرزی از شهرهای آبادان، خرمشهر و 9 شهر معین دیگر در اربعین حسینی بوده است.

وی افزود: برپایی 30 نمازخانه فعال جهت اقامه نماز جماعت یومیه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و اعتقادی، ارائه مشاوره به زوار، خدمت رسانی در مواکب در توزیع وعده های غذایی و میان وعده ها، نظافت محیط و... از جمله فعالیت های جهادی ارزشمندی بود که توسط مبلغین در پایانه مرزی شلمچه صورت گرفت و بحمدالله شاهد ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین خدام و زائرین ایاعبدالله(ع) در طول این مدت بوده ایم.

حجت الاسلام رویوران در پایان بیان داشت: به فضل پروردگار متعال، اربعین 1401، برگ زرینی بر افتخارات خدمت رسانی به زوار اباعبدالله(ع) بوده است که هم توسط مواکب و هم کمیته فرهنگی ستاد اربعین و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان خوزستان رغم خورده است.

ارسال نظرات