۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۲۱۶۸۲

سامان دادن فضای مجازی ضرورتی است که همیشه از یاد می رود

سامان دادن فضای مجازی ضرورتی است که همیشه از یاد می رود
کاربران فارس من می‌گویند: سامان دادن فضای مجازی ضرورتی است که هر چند وقت یک بار در مرکز توجه قرار می‌گیرد و پررنگ می‌شود و سپس از یاد می رود. امروز اگر این مهم دوباره فراموش شود، دفعه بعد شاهد آسیب بزرگ‌تری از جانب آن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به رخدادهای امنیتی پیش آمده در کشور، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی تاکید کرده اند.

آنها یادآوری کرده اند که سامان دادن فضای مجازی ضرورتی است که هر چند وقت یک بار در مرکز توجه قرار می گیرد و پررنگ می شود و با آرام شدن شرایط از یاد می رود.

کاربران می گویند: امروز اگر سامان دهی فضای دوباره فراموش شود، دفعه بعد شاهد آسیب بزرگی از جانب آن خواهیم بود.

*آسیب های فضای مجازی هر چند وقت یکبار پررنگ می شود

یکی از کاربران فارس با ثبت سوژه ای، ضرورت وضع قانون جامع برای ساماندهی فضای مجازی را یادآوری کرده است.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس‌، گفت: هر چند وقت یک بار آسیب های فضای مجازی پررنگ می شود و وقتی آسیب ها به بالاترین حد رسید نگرانی ها درباره آن زیاد می شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از شرایطی که امروز در کشور ناشی از بی توجهی به آسیب های فضای مجازی در سال های گذشته است که امروز تشدید شده است.

سردبیر این سوژه فارس من اضافه کرد:‌ به دلیل شرایط خاص کشور در این مقطع کنونی، باید این بار به موقع چاره ای برای آسیب های فضای مجازی اندیشیده شود و در اسرع وقت با مشارکت نخبگان و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، قانون لازم برای ساماندهی فضای مجازی تصویب شود.

*در ضرورت ساماندهی فضای مجازی، اهمیت بعد اقتصادی کمتر از امنیتی و فرهنگی نیست

کاربر دیگری با ثبت سوژه ای مشابه درخواست کرده که ساماندهی فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

سردبیر این سوژه هم در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، می گوید: تاکنون انجام اقدامات بزرگی را از سوی دولت سیزدهم شاهد بودیم  و از همین رو از مسوولان درخواست داریم که کار برزمین مانده ساماندهی فضای مجازی کشور را هم به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بارها درباره تاثیر فضای مجازی بر اخلاق جامعه هشدار داده شده است و در رخدادهای امنیتی اخیر شاهد تاثیر فضای مجازی بر ایجاد اغتشاش و خشونت و تشویش اذهان عمومی در جامعه بوده ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر موضوعات فرهنگی و امنیتی، جنبه اقتصادی و ایجاد اشتغال در فضای مجازی از دیگر موضوعات مهمی است که ساماندهی فضای مجازی را ضروری کرده است تا در نتیجه بازی در فضای ناامن خارجی، بخشی از کسب و کار مردم دچار ضرر نشود.

*وقتی مسوولان با کم کاری دوره مسوولیت خود را تمام می کنند 

کاربر دیگری با ثبت سوژه ای درخواست کرده که مسئولان کم‌کار در برابر ولنگاری‌ فضای مجازی پاسخگو باشند.

سردبیر این سوژه به موضوع کم کاری مدیران و مسوولان قبلی در حوزه فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: وقایعی که اخیرا در کشور ایجاد شده نشان می دهد که مدیران دولت قبل باید خیلی زودتر فکری به حال فضای مجازی می کردند تا امروز شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام به ابزاری برای مقابله با نظام تبدیل نشود. 

وی گفت: یکی از ایراداتی که در کشور دیده می شود این است که وقتی مسوولی پس از پایان مسوولیت خود، کار ناتمام یا انجام نشده دارد، مرجعی برای رسیدگی به عملکرد او وجود ندارد. به همین دلیل مسوول می تواند بدون نگرانی بابت انجام ندادن صحیح وظایفش دوره مسوولیت خود را به پایان برساند.

*مجموع شرایط فضای مجازی کشور یک فضای بی سر و سامان است

کاربر دیگری سوژه ای با عنوان «شکست محاصره مجازی دشمن و قانونمندی سکوهای خارجی» را ثبت کرده و درباره مطالبه خود می گوید: همیشه شنیده می شود که موافقان اینستاگرام از وجود کسب و کارهای متعدد در این شبکه به عنوان دلیلی برای ادامه فعالیت آن صحبت می کنند.

وی ادامه داد: اما آنچه که در واقعیت دیده می شود این است که اینستاگرام به فضایی برای ترویج آسیب‌ های اجتماعی، تخریب ارزش های فرهنگی و فروپاشی هویت ملی نوجوانان و جوانان تبدیل شده بود و اخیرا هم به مکانی برای انحراف اعتراضات از مسیر طبیعی خود به سوی اغتشاش، تخریب اموال عمومی مردم و صدمات مالی و‌ جانی به شهروندان تبدیل شده است که در کنار آن کسب و کارها هم حضور دارند.

وی گفت: مجموع این شرایط فضای مجازی بی سر و سامانی را تشکیل داده است.

سردبیر این سوژه یادآور شد: به دلیل تمایل شدن زیاد به سمت اینستاگرام، کسب و کارهای داخلی هر روز بیشتر به اینستاگرام وابسته می شوند و در این بین امکان فعالیت و رقابت برای هیچ پلتفرم مشابه دیگری نمی ماند. این رویه نامطلوب باید در مسیر صحیح اصلاح شود.

*فضای مجازی مانندی سلاحی توسط دشمن علیه ایران استفاده می‌شود

کاربر دیگری پیشنهاد کرده که مسوولان در اجرای طرح صیانت از فضای مجازی تعلل نکنند.

سردبیر این سوژه می گوید: مجلس شورای اسلامی طرحی را با عنوان حمایت از کاربران در فضای مجازی در دست تصویب داشت که جنجال های رسانه ای درباره این طرح، طرح را مسکوت گذاشت و اکنون مشخص نیست که طرح در چه مرحله ای است.

وی گفت: امروز که حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور پیش آمده و تاثیر فضای مجازی بر جهت گیری‌ افکار جوانان و نوجوانان، مشخص شده است، مسوولان باید برای به سرانجام رساندن این طرح جدی شوند. امروز اگر سامان دهی فضای دوباره فراموش شود، دفعه بعد شاهد آسیب بزرگی از جانب آن خواهیم بود.

وی گفت: باید فضای مجازی را که توسط دشمن مانندی سلاحی علیه ایران استفاده می شود و به انواع فریب کاری،‌ تهاجم فرهنگی و شایعات بی اساس تجهیز است را مدیریت کرد.

پایان پیام/

منبع: پایان

ارسال نظرات