۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۲۴۳۱۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

بالگردهای هجومی و پهپادهای برد بلند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند

بالگردهای هجومی و پهپادهای برد بلند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند
امیر ایرانی با بیان اینکه بالگردهای هجومی و پهپادهای برد بلند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند، گفت: در روزهای آتی رزمایش مرکب در دریای عمان و اقیانوس هند برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورود به بزرگداشت سالگرد خود هفتم آذرماه قرار دارد که روزی بسیار غرورآفرین برای مردم عزیزمان است.

وی ادامه داد:‌ لازم است به روح پرفتوح شهدای عزیزمان در همه عرصه ها درود بفرستیم به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای نیروی دریایی ارتش که بدن‌های مطهر آن‌ها در دریاها به مردم عزیزمان هدیه و خون آن‌ها در دریاها جاری شده است.

امیر ایرانی با اشاره به استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما امروز به عنوان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس آموخته بودیم را به عنوان تجربه در دوران سازندگی استفاده کرده و به اعتلای تجهیزاتی خودمان پرداختیم و یک بروزرسانی در حوزه تجهیزاتی خودمان انجام دادیم. امروز در دوران سازندگی گام برمی‌داریم و در همه حوزه‌ها، حرف های جدیدی برای گفتن داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توان این نیرو در حوزه های مختلف تاکید کرد: امروز با توجه به توان علمی و صنعتی خود در حوزه ساخت انواع شناورها و تجهیزات پروازی و انواع تسلیحات راهبردی حرف داریم و توان خودمان را در دریا به نمایش گذاشتیم و در طول این دوره موفق هستیم شاهراه اقتصادی کشورها را با افتخار در امنیت کامل قرار بدهیم و کشتیرانی ما شامل شناورهای غیرنظامی نفت کشت و شناورهای صیادی ما با امنیت تردد کنند.

امیر ایرانی با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه تامین امنیت دریایی بیان کرد: امروز تمام شناورهای جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا تحت اسکورت قرار می گیرند و ناوگروه‌های رزمی ما در همه پهنه‌های دریاها فعالیت دارند.

وی ادامه داد:‌ امروز ما در قالب سه فرماندهی اقیانوسی شامل فرماندهی اقیانوسی هند، فرماندهی اقیانوس اطلس و فرماندهی اقیانوسی آرام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام وظیفه هستیم و ناوگروه‌های رزمی ما برای امنیت کشتیرانی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای ماموریت‌های خود هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: افزایش توان رزمی و آمادگی رزمی به عنوان مهم‌ترین فرمان فرمانده معظم کل قوا به نیروهای مسلح است و در دریا در همه حوزه‌های زیر سطح، سطح و هوا در بخش کشف و شناسایی، درگیری و انهدام دشمن به لطف خدا و با توان دانشمندان جوان، شرکت‌های دانش‌بنیان و عزیزان نخبه خود شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بودیم که این دستاوردها به زودی به بدنه عملیاتی نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت نداجا در جاسک الحاق می‌شود.

امیر ایرانی با اشاره به جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: برای اولین بار بالگردهای هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در عملیات های دریایی به ویژه اسکورت شناورها کمک شایانی خواهد داشت. در حوزه پهپادی پهپادهای به‌روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر را به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت الحاق پهپادهای برد بلند به نیروی دریایی ارتش افزود:‌ الحاق پهپادهای برد بلند به این مفهوم است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای از جهان که قرار دارد حداقل شعاع بیش از ۲ هزار کیلومتری خود را تحت پوشش دارد و در حوزه سامانه‌های موشکی نیز دستاوردهای مختلفی داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رزمایش‌های پیش روی این نیرو، گفت: در روزهای آتی رزمایش مرکب در دریای عمان و اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

وی درباره مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی، گفت: ناوگروه ما برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا مأموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در همه اقیانوس‌ها را داریم.

امیر ایرانی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شناورهای بدون سرنشین در دریاها، اظهار کرد: این شناورهای بدون سرنشین ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته اند و ما پیش از این، شناورها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که این شناورها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد، باز هم آن را جمع می‌کنیم چون این شناورها امنیت دریانوردی را به خطر می‌اندازند و خطری برای کشتی‌های تجاری و نفت کش هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تأمین امنیت دریایی ایجاد شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورها که مایل باشند، برای تأمین امنیت منطقه حضور داشته باشند.

ارسال نظرات