۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۷۸۷۸
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب، معلمان و دانش آموزان با «سواد رسانه»

ضرورت آشنایی طلاب، معلمان و دانش آموزان با «سواد رسانه»
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: طلاب، معلمین، مسئولین، بسیج و انجمن عمومی دانش آموزان باید آموزش های لازم را در ارتباط با سواد رسانه ای در اختیار آن ها قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت سواد رسانه با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب و جمعی از اعضای شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

مهدی بساطی، دبیر شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب در این جلسه بیان داشت: یکی از رسالت های مهمی که شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم بر عهده دارد بحث آموزش در تمام عرصه های فرهنگی، هنری و... است و ما این افتخار را داریم که در تمام عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی به سمت آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه قدم برداریم.

در ادامه امام جمعه اسلام آباد غرب در این راستا عنوان داشت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جلسات همین جلسه شورای فرهنگ عمومی است که باید نسبت به برگزاری این جلسه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام زمانی موسوی به بحث آموزش سواد رسانه در مدارس تاکید کرد و افزود: طلاب، معلمین، مسئولین، بسیج و انجمن عمومی دانش آموزان گروه هایی هستند که باید به عنوان حلقه های واسط تقویت شوند و آموزش های لازم را در ارتباط با سواد رسانه ای در اختیار آن ها قرار داد و در کنار این آگاه سازی ها راه کارهایی را هم به آنها آموزش داد تا شاهد وقوع جرائم و کلاهبرداری ها در فضای مجازی نباشیم.

سپس حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد غرب اظهار داشت: هیچ مانعی برای اجرای مصوبات نداریم تمام اعضای شورای اداری باید پای کار بیایند راه کار های پیشنهادی خود را بیان کنند که بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در شهرستان انجام دهیم، مردم عزیز اسلام آبادغرب بدانند هر مصوبه ای که امضا می‌شود قطعا اجرا هم خواهد شد.

ادامه، سرگرد بابایی رییس پلیس فتا شهرستان اسلام آباد غرب، با تبیین نقش بسیار مهم سواد رسانه ای در کاهش جرایم و کلاهبرداری های سایبری و همچنین با تأکید بر  آغاز سومین مرحله از طرح پویش کودکان سایبری عنوان داشت: دانش و سواد رسانه ای به ما کمک می کند تا اطلاعات را از دیدگاه های مختلف تجزیه و تحلیل کنیم و در میان حجم انبوه منابع  اطلاعاتی، با تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی توانایی تشخیص  منابع قابل اعتماد و رسیدن به حقیقت را در خود ایجاد نماییم.

در این جلسه کلیپ ها و تصاویری از روش های مقابله با تهدیدات سایبری و سواد رسانه ای توسط پلیس فتا به اجرا درآمد و سرگرد بابایی افزود: پلیس آمادگی لازم برای ارائه آموزش های لازم پیرامون ارتقای سواد سایبری شهروندان به ویژه در ادارات و ارگان های شهرستان را دارد./1400/

ارسال نظرات