۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۲۹۰
رییس ستاد دهه فجر گیلان:

برنامه‌های دهه فجر در 400 مسجد گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه فجر گیلان گفت: مساجد و بقاع متبرکه با برگزاری همایش‌ها می‌توانند ‌در ارتقای آگاهی جوانان و نوجوانان ایرانی مؤثر باشند.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام مجتبی اشجری، رییس ستاد دهه فجر استان گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد بصیرت در بین مردم گفت: برنامه‌های امسال باید با هدف ایجاد آگاهی و بصیرت بخشی در بین آحاد مردم برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بصیرت در بین نسل جوان اظهار داشت: مساجد و بقاع متبرکه با برگزاری همایش ها و سخنرانی های مختلف می توانند به بهترین شکل در ارتقای آگاهی جوانان و نوجوانان ایرانی مؤثر باشند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به تقارن دهه فجر با دهه دوم و سوم ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: باید برای اطلاع رسانی هنرمندانه عملکرد مسؤولان، مدیران و دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره برداری لازم شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که از فضای مساجد باید برای برنامه های گرامی‌داشت دهه فجر استفاده شود، افزود: بیش از چهارصد مسجد در سراسر استان به صورت فعال برنامه‌های دهه فجر را اجرا می کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان بیان داشت: این کمیته از پنج نفر تشکیل شده است که شامل ‌امام جماعت مسجد، پایگاه مقاومت، یکی از اعضای هیأت امنای مسجد، اعضای شورای حل اختلاف و در روستاها شورای روستاها و فرهنگیان دلسوخته است.

حجت الاسلام اشجری به برگزاری مسابقه بین الصلاتین در نمازهای جماعت در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت: در این مسابقه امام جماعت یک سؤال بین نماز مطرح می‌کند و و نمازگزاران نیز با ارائه پاسخ صحیح یک جلد قرآن دریافت می‌کند.

رییس ستاد دهه فجر با قدردانی از سازمان‌ها برای برگزاری با شکوه مراسم دهه فجر، خواستار همکاری بیشتر مسؤولان استانی با ستاد دهه فجر گیلان شد./950/پ202/س
ارسال نظرات