۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۷۴۳۰۷
پژوهشگر قرآن کریم:

گسترش قرآن پژوهی در کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورطباطبایی گفت: گسترش قرآن پژوهی در کشوراز دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پورطباطبایی ، روز گذشته در نشستی که در خصوص مستشرقان در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ابراز داشت: حتی اگر انقلاب اسلامی هیچ ثمره ای هم نداشت، همین گسترش و ایجاد تنفس در مطالعات قرآنی بسیار با ارزش بود.

وی در ادامه با بیان این که در شرق شناسی ایرانی، مسیحی و مسلمان بودن تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: زمانی که ما مسلمانان مسیحیت را بررسی می کنیم در ابتدا آرای مسیحیان را با آموزه های اسلامی مقایسه نمی کنیم بلکه در مرحله اول از درون مسیحیت آن ها را بررسی می کنیم.

حجت الاسلام پورطباطبایی ادامه داد: اگر ما در صدد اثبات انحراف مسیحیت برمی آییم در ابتدا می گوییم که مسیحیت خود قائل به تحریف است، در حالی که آن ها این گونه رفتار نمی کنند.

وی همچنین با اشاره به این که مغرض و منصف بودن مستشرقان معیاری ندارد و به اذهان خود پژوهشگر بستگی دارد، تاکید کرد: ما در خاورشناسی به اشخاص نمره نمی دهیم پس سزاوار است که از عناوین خدمات و خیانات استفاده شود.

این پژوهشگر قرآنی یکی از خیانت های ادوار دبراون، نویسنده تاریخ ادبیات ایران، را اشاعه بهائیت بیان کرد و تصریح کرد: وی 10 کتاب، از کتب اصلی بهائیت را تصحیح می کند و در اکای اسرائیل به چاپ می رساند در حالی که به همین ادوارد براون در دانشگاه کمتر از گل گفته نمی شود.

وی در پایان عنوان نشست را کلی دانست و ادامه داد: این کلیات مانند دریایی است که ممکن است در این دریا غرق شوید پس بهتر است مباحث به شکل جزئی تری مورد ارزیابی قرار بگیرند./957/پ202/ص
ارسال نظرات