۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۴۵۴۸

به زودی دبیرخانه ادیان در حوزه علمیه اصفهان راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از راه اندازی دبیرخانه ادیان در اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.
نشست اديان توحيدي به مناسبت دهه فجر در استانداري اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روز گذشته در نشست ادیان توحیدی اصفهان با اشاره به لزوم تشکیل دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان در زدودن برخی شبهات صاحبان ادیان مختلف و همگرایی بیشتر در ترویج معنویت و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: در آینده نزدیک دبیرخانه ادیان در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح از هر یک از ادیان مسیحیت، یهودیت، زردتشتی و اسلام، دو نماینده به بحث و گفت‌وگو پیرامون نقاط مشترک بین ادیانی خواهند پرداخت و نتایج این کمیته ها در نشست فصل بهار ادیان اصفهان مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که انسان همواره در پی دفع، چهار نیاز زیستی، روانی، عقلانی ومعنوی خود است، عنوان داشت: نیاز معنوی انسان در ارتباط با عالم ماورای ماده محقق خواهد شد؛ بنابراین سرشت همه انسان ها در پی برقراری این ارتباط و کسب معنویات است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم ادیان الهی از یک منبع واحد سرچشمه گرفته اند و یک ریشه واحد دارند و زمانی که جامعه بتواند با عالم ماوراء ماده ارتباط برقرار کند، انسان از پوچی رهایی پیدا می کند و همچنین با از بین رفتن انسان محوری، خدا محوری به جای آن حاکم خواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عدالت را ارزشی مطلق دانست و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به عدالت گاهی از صلح و گاهی از جنگ و دفاع مشروع استفاده می شود.

وی ادامه داد: حضرت امام وزارت جنگ در رژیم گذشته را به وزارت دفاع تغییر نام دادند و این حاکی از تمایل اسلام به دفاع و رد جنگ است.

حجت الاسلام ارزانی دو نماد فرشته فرشته عدالت و کبوتر صلح را در تکمیل کننده همدیگر دانست و افزود: ترازو، شمشیر و زیتون در کنار یکدگیر نماد عدالت واقعی خواهند بود چرا که در مقابل جنگ تحمیلی از طرف دشمن، باید دفاع کرد و از همین رو است که شهدا بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی به آیه 25 سوره حدید اشاره کرد و ابراز داشت: قانون الهی در کنار ترازو و سلاح تضمین کنند عدالت است و این مطلبی ایت که در عهدین نیز آمده است./965/پ202/ص

ارسال نظرات