۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۸۱
موبد انجمن زرتشتیان اصفهان:

امام خمینی نه تنها ایران بلکه جهانیان را از خواب غفلت بیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ موبد انجمن زرتشتیان اصفهان، در نشت ادیان اصفهان احترام گذاشتن به قوانین و جلوگیری از تخریب اعتقادات دیگر ادیان الهی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد.
نشست اديان توحيدي به مناسبت دهه فجر در استانداري اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، موبدیار بهزاد نیک دین، با اشاره سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: شهدای انقلاب جانباخته نیستند، بلکه جان بخش هستند چرا که در پرتو گذشته آنها، استقلال سرزمین اهورایی ایران محقق شده است.

موبدیار نیک دین به رهبری انقلاب توسط امام خمینی(ره)، اشاره کرد و افزود: پایه ریزی هویت و معنویت در جهان را جدید با رهبری روان شاد خمینی کبیر بنیاد نهاده شد.  امام خمینی با تحریک مردم ایران، نه تنها آنها بلکه جهانیان را ازخواب غفلت بیدار کردو باعث شد که ایرانیان پیروز شوند و به دستاوردهای زیادی دست پیدا کنند.  این سخن امام که فرمود انقلاب ما انفجار نور بود یک حقیقتی است که همیشه از صمیم دل به آن معتقد هستم.

وی پیامبران از آدم تا خاتم را دعوت کننده به سمت یکتا پرستی، گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک توصیف کرد و افزود: پیامبران پایه ریز معنویت و هویت در جهان بودند و ما زردتشتیان افتخار می کنیم که اشو زردتشت با کوشش خود بشر و بشریت را به سمت یکتا گرایی و اخلاق و معنویت ارشاد نمود.

موبد انجمن زرتشتیان اصفهان ادامه داد: بر اساس تعالیم این دین راه راستی یکی است و آن در جستجوی خوشبختی بودن برای دیگران است.باید تلاش کرد تا سپند مینو و معنویت گرایی را بر انگر مینو و مادی گرایی برتری داد و بر اساس منشور کورش بزرگ این مطلب با احترام متقابل به همدیگر و عدم تخریب محقق خواهد شد.

وی با پرهیز دادن از پیروی بیگانگان، گفت: اگر ما در بین خود به همدیگر احترام نگذاریم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که دیگران به ما احترام بگذارند.ایرانی همواره بر ایرانی بودن خود می بالد و دست در دست هم می نهیم تا میهن خویش را آباد گردانیم. /965/پ202/ص


ارسال نظرات