۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۴۵۸۴
مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

تاکید بر ایمان و تقوا از نقاط مشترک ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: پیامبران به عنوان الگوهای عملی در ادیان مختلف بر ایمان و تقوا تاکید فراوان داشتند.
تاکید بر ایمان و تقوا از نقاط مشترک ادیان الهی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضان علی معتمدی، مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نشست ادیان اصفهان گفت: همه انبیاء الهی پنج وظیفه بزرگ داشتند و این یکی از نقاط مشترک بین همه ادیان است.

وی ادامه داد: دعوت به توحید، دریافت وحی از جانب خدا و رساندن آن به مردم، تحقق عدالت در جامعه ای که در آن زندگی می کردند، انذار و تبشیر مردم و الگوی عملی بودن برای جامعه مهمترین وظایف انبیاء الهی بوده است.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، پیامبر اسلام (ص) را کامل ترین الگوی عملی برای انسان ها دانست و افزود: همانگونه که انبیاء قبلی با رفتار عملی خود سرمشق پیروان خود بودند، پیامبر اسلام (ص) نیز به عنوان پیامبر خاتم سرمشق جهانیان شد.

وی اظهار داشت: قرآن راه خوشبختی را ایمان و تقوا معرفی می کند و می فرماید اگر اهل آبادی ها با هر گرایش و مسلکی این دو را سرلوحه کار خویش سازند، برکات الهی بر آنها نازل خواد شد.

حجت الاسلام معتمدی ابراز داشت: در سایه ایمان و عمل صالح انسان می تواند به قله های رفیع معنویت دست یابد.

وی با تاکید بر پرداختن به مشترکات ادیان الهی، خاطر نشان کرد: بیان نقاط مشترک ادیان موجب همگرایی بین مردم و تقویت وحدت خواهد شد./965/پ202/ص
ارسال نظرات