۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۴۸۱۸

حزب الله لبنان انفجارهای تروریستی در کراچی پاکستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان در بیانیه ای، انفجارهای اخیر در شهر کراچی علیه عزاداران حسینی را به شدت محکوم کرد و خواستار شناسایی و مجازات عاملان و طراحان این اقدام های وحشیانه و جلوگیری از این گونه اقدام ها در آینده با فراهم آوردن زمینه های امنیتی لازم شد.
حزب الله


به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای دو انفجار تروریستی در بازاری کراچی و بیمارستان این شهر که زخمی‌ها به آن منتقل شده بودند را محکوم کرد و تاکید کرد: دست جنایتکاران همچنان بی گناهان را از عراق گرفته تا پاکستان به خاک و خون می کشاند.

حزب الله لبنان در این بیانیه، روند تصاعدی این اقدام های تروریستی را حاکی از وحشیگری طراحان و برنامه ریزان و عاملان این حمله های ددمنشانه دانست و افزود: این اقدام ها در سایه سکوت و بی توجهی بین المللی و با برنامه ریزی دستگاه های اطلاعاتی و در راس آنها موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و حامیانش صورت می گیرد.

حزب الله لبنان با محکوم کردن این اعمال وحشیانه، با قربانیان بی گناه این حوادث ابراز همدردی و همبستگی کرد و بر ضرورت تلاش برای کشف و شناسایی عاملان و طراحان این جنایت ها و مجازات آنها و نیز فراهم آوردن امکانات امنیتی برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی و از بین بردن فضاهای پرتنش و التهاب آمیز تاکید کرد.

گفتنی است که در انفجار روز جمعه در انفجار در مسیر اتوبوس حامل شیعیان عزادار در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، دست کم 13 کشته و 50 تن زخمی شدند. انفجار دیگری نیز در محل بیمارستانی که زخمی های این انفجار به آنجا منتقل شده بودند روی داد که 7 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.

حملات تروریستی و انفجار بمب در کراچی در طول شش هفته گذشته موجب کشته شدن دست کم، 76 تن از مردم این منطقه شیعه نشین پاکستان شد که این امر علاوه بر ناآرامی و شورش های منطقه ای، موجب افزایش برخی خشونت های سیاسی شد تا جایی که نزدیک به 20 نفر از فعالان سیاسی این شهر به دست مخالفان سیاسی خود کشته شدند.

ارسال نظرات