۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۵۱۶۹۲
شنیده‌های انتخاباتی؛

از حمله گاز انبری به انتخابات تا استفاده از تجربیات حسن روحانی

از حمله گاز انبری به انتخابات تا استفاده از تجربیات حسن روحانی
شنیده‌های انتخابات مجلس دوازدهم را در این بسته خبری بخوانید.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود. انتخاباتی که مثل هربار حواشی خاص خود را دارد.

به انتخابات، حمله گازانبری کرده اند

 افشای ماجرای مهاجرت پسر قالیباف به کانادا همچنان با واکنش هایی همراه است. روزنامه فرهیختگان در مطلبی نوشته است؛

هیچ‌کدام از سیاسیون راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب، عدالتخواه و آزادی‌خواه نمی‌توانند صبح تا شب برای مردم سخنرانی کنند و دنده «نصیحت» چاق کنند اما خودشان و اطرافیان‌شان آن کار دیگر کنند. جناب قالیباف می‌دانند هر کسی با شعاری که می‌دهد سنجیده می‌شود. کاش رئیس مجلس جوابی قانع کننده برای ما داشت.

از سوی دیگر اما برای اهل سیاست این سوال جدی وجود دارد که چه کسانی دسترسی به اطلاعاتی اینچنین دارند. و هدف از افشاگری آنها چیست؟ اگر در ماجرای سیسمونی فهمیدید، این بار هم می‌فهمیم! اگر آن بار معلوم شد که کجای «سیستم» از روش شفافیت «موردی» برای به گوشه رینگ بردن قالیباف استفاده کرد، این بار هم معلوم می‌شود.

رئیس دولت اصلاحات  از هیچ لیستی در انتخابات مجلس حمایت نمی‌کند

مصطفی کواکبیان؛ دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفته است: فکر می‌کنم اصولگرایان از شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» بدشان نمی‌آید. خاتمی قصد ندارد نقشی در انتخابات داشته باشد و گفته است از هیچ لیستی حمایت نمی‌کند.

از تجربیات حسن روحانی استفاده شود

حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می گوید:  اصلاح‌طلبان باید در انتخابات سه شرط را رعایت کنند. اول اینکه کاندیداهای ما نباید با نظام و رهبری زاویه داشته باشند. این امر پذیرفته است و تعارف نداریم  نداشتن فساد مالی و فساد اخلاقی دو شرط دیگر است. با رعایت این شروط، الان ما در کرمان برای ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس انتخابات رقابتی داریم.

وی ادامه داد: الان هیچ رئیس جمهور پیشین محترمی در کشور وجود ندارد. به قول دوستان، روسای جمهور یا باید مثل شهید رجایی شهید شوند یا مثل آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری برسند تا محترم بمانند. در حالی که امثال روحانی هشت سال سابقه اداره کشور را دارند. من نمی‌گویم دوباره رئیس‌جمهور شوند اما باید از تجربیاتشان استفاده شود. یکی از کارکردهای مهم احزاب این است که تجربیات افراد دوره‌های قبل در قالب حزب به جوانان انتقال پیدا می‌کند و اینگونه کادرسازی صورت می‌گیرد.

تا زمانی که انتخابات حزبی برگزار نشود نمی‌توانیم برای احزاب نفش اساسی قائل شویم

 علیرضا محجوب شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی گفت: تا زمانی که انتخابات حزبی برگزار نشود، نمی‌توانیم برای احزاب نفش اساسی قائل شویم، این حرف به معنی نفی نقش افراد نیست. افراد شاخص هم باید در انتخابات نقش داشته باشند، ولی نقش ممتاز باید برای احزاب باشد.

ارسال نظرات