۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۵۲۸۲۳
مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با رسا:

رسانه های داخلی به مخاطب ثابت کردند که رأی آن ها مؤثر است

رسانه های داخلی به مخاطب ثابت کردند که رأی آن ها مؤثر است
حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه نتایج آراء نشان می دهد مردم به یک لیست ثابت رأی نداده بلکه خود گزینش کرده اند، از تلاش رسانه های داخلی برای انعکاس مؤثر بودن رأی مردم سخن گفت.

حجت الاسلام رضا رستمی مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به شکست عملیات رسانه ای دشمن در کاهش مشارکت انتخابات 1402 بیان داشت: رسانه های داخلی توانستند به مخاطب ثابت کنند که رأی شما مؤثر است از این رو نمود آن در نتایج مشخص شد زیرا توده مردم از رأی لیستی عبور کرده و با نگاه فردی خود، گزنیش گری کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه توسط رسانه های داخلی به مردم القا شد که تشخیص آن ها تأثیرگذار است، اظهار داشت: مردم در این دوره بیش از سایر دوره ها از تبلیغات ظاهری گذر کرده و به گزینش گری عمیق و آگاهانه روی آوردند یعنی مردم به این بلوغ رسیدند که لزوما کسی که بیشترین تبلیغ را دارد بهترین نیست. در حوزه هایی شاهد بودیم که فردی با هزینه کرد 20 میلیون تومان چندین هزار رأی کسب کرد و این بسیار مهم است و نشانگر بلوغ مردم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به تلاش رسانه های داخلی در انعکاس تأثیر انتخاب مردم بر اقتصاد و امنیت، بیان داشت: ما رسانه ها به مردم نشان دادیم که حضورشان در انتخابات در امنیت کشور تأثیر گذار است. مقام معظم رهبری اولین کسی بودند که در تبلیغ حضور حداکثری از روز اول فروردین شروع کرد و راه را نشان دادند از این رو رسانه ها از ایشان یاد گرفته و با ترغیب مردم توانستند در مشارکت مردمی تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه بدون شک حضور مردم در امنیت، اقتصاد، فرهنگ و توانمند سازی مدیران و تصمیم گیران تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری متوجه این هستند که رأی آن ها تأثیرگذار است اما در این دوره باور به این مسأله در میان رأی دهندگان بیشتر بود و این امر از تأثیرات رسانه های داخلی است.

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در پایان در میزان تأثیرگذاری رسانه های حوزوی در انتخابات اخیر، اظهار داشت: رسانه های دینی و حوزوی اثر مستقیمی بر قشر مذهبی و قشر تأثیرگذار بر توده مردم که جامعه روحانیت هستند داشته، همچنین با جامعه میانی مانند معلمین و بسیاری از مداحان که از رسانه های حوزوی خوراک می گیرند، در ارتباط هستند.

وی افزود: رسانه های حوزوی کلام علما را به زبان تصویر و اینفوگرافی منتشر کردند و سایر رسانه ها نیز در انعکاس مسأله انتخابات به عنوان یک حرکت دینی نیز نقش داشتند و دیدیم که در بسیاری از توده مردم تأثیر گذاشت و احساس کردند که حضور در انتخابات یک حرکت دینی است.

ارسال نظرات