۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۵۷۹۲
استاد حوزه علمیه:

آتش زدن قرآن در روز عاشورا ثمره لقمه های شبه‌ناک بود

رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: زمانی که تبلیغ مناسب با نیاز، سوال، شرایط و ظرفیت مخاطب باشد مانند نوشیدنی خنک در تابستان به او می‌چسبد و اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام ماندگاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ماندگاری، استاد حوزه های علمیه سفیران هدایت، سی‌ام بهمن، در چهارمین اجلاسیه سراسری فارغ التحصیلان حوزه های علمیه سفیران هدایت گفت: زمانی که تبلیغ مناسب با نیاز، سوال، شرایط و ظرفیت مخاطب باشد مانند نوشیدنی خنک در تابستان به او می چسبد.

وی با بیان این که در تبلیغ تعلیمات، تمرینات، تزیینات، گزینش و چینش کلمات و توفیقات نیازمند تخصص است، تاکید کرد: باید باور کنیم که تبلیغ یک امر تخصصی است و در آن نوآوری وجود دارد.

کارشناس صداو سیما، کلی گویی در محتوا و ناهماهنگی در ساختار، عدم تعمیق و تداوم و تکثیر مطالب ارایه شده را از مشکلات تبلیغ برشمرد و افزود: فرار مردم از پای منبر بخاطر ناتوانی مبلغ است.

وی ارایه معارف دینی در قالب فرمول و اصل، مانند حجاب مهربانی زن به خود و دیگران است در مرحله اول و ارایه استدال فطری، عقلی؛ علمی و دینی قاعده در مرحله دوم و بیان مصداق عینی قاعده نظیر زندگانی علما و شهدا در مرحله سوم را یکی از مدل های تبلیغ معرفی و خاطرنشان کرد: روش شناسی و مخاطب شناسی در تبلیغ لازم است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان چیستی، چرایی و چگونگی معارف دینی را از دیگر مدل های تبلیغ دانست و بیان داشت: اصل تسهیل، اصل تدریج و اصل تزیین در بیان مطالب معارفی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی برتر دانستن خود از مردم، غیر تخصصی سخن گفتن و ارتباط ضعیف با منبع تاثیر را از موانع اثرگذاری بیان کرد و گفت: عدم توجه به آخرت و گناه و لقمه حرام در مردم از مانع‌های تاثیر پذیری است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمنان رابطه نزدیک و عجیب مردم با ولایت را در دوران جنگ دیدند و آوردن لقمه های حرام را در زندگی مردم در دستور کار قرار دادند، اظهار داشت: پاداش ها و حقوق و لقمه های شبه ناک بعد از جنگ پس از بیست سال نمایان شد و در روز عاشورا قرآن به آتش کشیده شد.

گفتنی است؛ اجلاسیه سراسری فارغ التحصیلان حوزه های علمیه سفیران هدایت سراسر کشور روز جمعه در سالن همایش‌های دارالشفا برگزار شد. /916/پ202/ع

ارسال نظرات