۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۷۶۲۷۲۱

ثبت‌نام اینترنتی گذرنامه زیارتی در سامانه "پلیس من"

ثبت‌نام اینترنتی گذرنامه زیارتی در سامانه
جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا از راه‌اندازی «پنجره واحد» بین واحد گذرنامه‌ای در کشور ایران و عراق خبر داد و گفت: ثبت‌نام گذرنامه زیارتی نیز با کمترین هزینه و به صورت اینترنتی از طریق سامانه پلیس من وجود دارد.

سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز باشماق مریوان با اشاره به ارزیابی مؤلفه‌های مؤثر در پایداری امنیت مناطق مرزی، از زحمات متولیان امنیت؛ به ویژه همکاران خود در انتظامی و مرزانی در دفاع از امنیت زائران و حریم مرزهای کشور در کردستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از مناطق مرزی کردستان گفت: خوشبختانه امنیت کامل پایدار مردمی در سراسر استان حاکم و این به واسطه تلاش شبانه‌روزی همه متولیان امنیت، سپاه، انتظامی، مرزبانی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و همراهی مردم برقرار شده که ما قدردان این عزیزان هستیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا با بیان اینکه در این بازدید از آخرین وضعیت مرز و نیروهای مستقر و تمهیدات لازم ویژه خدمات‌رسانی به زائران مطلع شدم، افزود: خوشبختانه همکارانم در انتظامی و مرزبانی از لب مرز تا داخل شهر جهت تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین حسینی با تمام توان پای کار و در میدان هستند. امیدواریم که امسال بهتر از سالیان گذشته بتوانیم به زائران خدمات ارائه دهیم.

وی از تمهیدات پلیس با محوریت ایجاد تسهیلگری و کاهش زمان ایستایی و معطلی در مرزهای شش‌گانه کشور از جمله مرز باشماق خبر داد و عنوان کرد: پنجره واحد گذرنامه‌ای در مرزهای کشور با عراق راه‌اندازی شده و این ظرفیت در تسهیل تردد زوار اربعین حسینی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شرفی اضافه کرد: امسال نیز این پنجره واحد در سایر مرزهای کشور با عراق از جمله خسروی، شلمچه و چذابه اضافه شده و امید است که شاهد کمترین توقف و ایستایی در ورود و خروج زوار اربعین حسینی در مرزهای کشور باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به ارائه خدمات گذرنامه به زوار اربعین حسینی یادآور شد: سه نوع سند مسافرتی برای اربعین امسال پیش‌بینی شده که سند اول گذرنامه عادی و ملی است که همانند سال‌های گذشته باید در ایام اربعین حسینی از 6 ماه مهلت قانونی برخوردار باشد یا در صورت اتمام، تعویض و گذرنامه جدید دریافت کنند. ثبت‌نام گذرنامه زیارتی نیز با کمترین هزینه و به صورت اینترنتی از طریق سامانه پلیس من وجود دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات