۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۶۵۰۷۵
حجت‌الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

وفاق ملی باید بر پایه ارزش‌های دینی و انقلابی استوار باشد

وفاق ملی باید بر پایه ارزش‌های دینی و انقلابی استوار باشد
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وفاق ملی را در صورتی موفق دانست که با محوریت ارزش‌ها انجام شود و گفت: آقای پزشکیان دولت را به کسانی اجاره داده است که با مدیریت آن‌ها اتفاقات خوبی پیش‌بینی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره الزامات دولت وفاق ملی، گفت: وفاق ملی تنها یک شعار نیست؛ بلکه فرآیندی است که باید روی اصولی شکل بگیرد.

کارشناس سیاسی به طرح «آشتی ملی» به وسیله رئیس جریان اصلاحات اشاره کرد و ابراز داشت: در پاسخ به آن شعار نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم با کسی قهر نیستند؛ شما جدا شدید و به دنبال آشتی هستید؛ اما مردم با کسانی که روز عاشورا پرچم امام حسین (ع) را به آتش کشیدند آشتی نمی‌کنند.

وی شعار «وفاق ملی» را بسیار ارزنده و ارزشمند دانست و با اشاره به اینکه گسستی در ایران نبوده است که نیازمند وفاق باشد تصریح کرد: این شعار باید روی محورها و شرایطی شکل بگیرد؛ وفاق ملی بر اساس انقلاب، اسلام، ولایت، امامت، نظام اسلامی و چنین ملاک‌هایی بسیار خوب و شایسته است.

حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: اما کسانی که شعار وفاق ملی می‌دهند بنا ندارند تا در این مسیر حرکت کنند؛ این‌ها به دنبال وفاق روی ضد ارزش‌ها هستند؛ ارزش‌هایی که معرفی می‌کنند «امضای اف ای تی اف»، «امضای برجام»، «برقراری ارتباط با هر شرایطی با غرب»، «از میان برداشتن لایحه عفاف و حجاب»، «از بین بردن فیلترینگ» و مسائلی از این دست را به عنوان محورهای وفاق ملی معرفی می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وفاق ملی را دستاویز رئیس جمهور توصیف و تصریح کرد: «لفظ می‌گوید و معنا ز خدا می‌طلبد»؛ این یک شعاری است که محتوایی ندارد و به واقعیت نخواهد رسید.

وی درباره ورود برخی افراد مشکل دار در بدنه دولت گفت: مشکلی نیست که این‌ها فتنه را محکوم نکرده‌اند، حتی اینکه در فتنه هم بوده‌اند؛ بلکه مهم این است که این‌ها می‌خواهند همین راه را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ما در آینده با فتنه بسیار بزرگی مواجه هستیم؛ این کاری که این‌ها در پیش گرفته‌اند منجر به فتنه سخت و سنگینی می‌شود؛ چینش این نیروها و یارگیری افراد، به صورتی است که گویا از شرایط عضویت، داشتن پرونده‌ای در فتنه علیه نظام است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پزشکیان را بدون برنامه در انتخابات توصیف و تصریح کرد: او که برنامه‌ای نداشته و آمادگی چنین کاری را ندارد، اکنون دولت را به شورای راهبری و آقای ظریف اجاره داده است.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان گفت: شاید آقای پزشکیان نیز از به کار گیری چنین افرادی رضایت نداشته باشد اما کسان دیگری دولت را اداره می‌کنند و این روند و فرآیند خیلی نگران کننده است.

ارسال نظرات