۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۵۷۰۶

آثار ارزشمند و فاخری در نمایشگاه کتاب حوزه عرضه شده است

آثار ارزشمند و فاخری در نمایشگاه کتاب حوزه عرضه شده است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به غرفه‌های متعدد و حضور گسترده ناشران از سراسر کشور در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، از رشد خوب نمایشگاه در مقایسه با گذشته سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت‌الاسلام احمدی‌نیک، عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی با حضور در استودیو اختصاصی نهمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی در خصوص سطح نمایشگاه کتاب گفت: غرفه‌های متعدد و ناشران بسیاری از سراسر کشور در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حضور دارند که نشان دهنده رشد خوب نمایشگاه امسال است. 

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه مشهد گفت: کتاب‌های بسیار ارزشمندی در حوزه علوم دینی در نمایشگاه عرضه شده و فرصتی است، تا طلاب و پژوهشگران حداکثر استفاده را ببرند و خریداری لازم را انجام دهند. 

عضو کمیسیون آموزش و هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی در پاسخ به این سؤال که ارائه بن‌های تخفیف در نمایشگاه کتاب حوزه، به چه میزان به طلاب و پژوهشگران کمک کرده است؟ افزود: در این دوران که وضعیت معیشت مطلوب نیست، این کمک جزئی چاره‌ساز است، اما توصیه می‌کنم، معاونت علمی برای کمک بیشتر در حوزه کتاب مساعدت‌های بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمدی‌نیک با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید به فکر ارتقاء علوم به ویژه دانش پژوهان باشد، ابراز کرد: کتاب غذای روح انسان است و همان‌گونه که برای غذای مادی یارانه تعلق می‌گیرد، باید نسبت به ارزش و این غذای روح نیر یارانه‌ای داشته باشد.  

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: غیر کتاب‌های درسی، کتب شاخصی در حوزه تولید شده است، که طلاب باید نسبت به مطالعه آن اهتمام داشته باشند. 

حجت‌الاسلام احمدی نیک خاطر نشان کرد: جامعه نیازمند به مطالعه است و همه باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح، در هر فصلی، کتابی را مطالعه و تامل کنیم، که در این میان آثار شهید مطهری حائز اهمیت است. 

وی در پایان یادآور شد: طلاب به کتاب‌های بصیرت افزایی تاکید داشته باشند. سخنرانی‌های رهبر در حوزه‌های مختلف تدوین شده و مطالعه آن بصیرت طلاب را بالا می‌برد. 

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خراسان به ضرورت بروز بودن طلاب اشاره و ابراز کرد: طلاب باید در حوزه‌های مختلف مطالعه کنند، تا آماده پاسخگویی به شبهات روز جامعه را داشته باشند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات