۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۶۶۵۳
آیت‌الله مجتهد شبستری:

فصل طلایی تربیت جوانان در آموزش و پرورش غفلت نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: نباید از مسأله تربیت اسلامی و قرآنی در مدارس ‌غفلت ‌شود، در غیر این صورت در آینده شاهد نسلی متخصص؛ اما فاقد تعهد خواهیم بود.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار جمعی از مربیان تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بیت امام جمعه تبریز اظهار داشت: تربیت دینی دانش آموزان به همان اندازه مهم است که آموزش آنان اهمیت دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: نباید مسأله تربیت اسلامی و قرآنی در مدارس مورد غفلت واقع شود، در غیر این صورت در آینده شاهد نسلی متخصص؛ اما فاقد تعهد لازم خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تعامل میان والدین و مربیان تربیتی مدارس اهمیت بسیار دارد، گفت: آشنایی مربیان با روحیات تک تک دانش آموزان می تواند در ارتقای سطح تحصیلی و اخلاقی آنان نقش بسزایی داشته باشد.

آیت الله شبستری در ادامه با تبریک سالگرد تاسیس نهاد امور تربیتی اظهار داشت: وظیفه اصلی این نهاد تربیت روحی جوانان است، اهمیت این مسأله در شرایطی که جهان با اسلام با هجمه‌های مختلف تبلیغاتی دشمنان روبه‌رو است، دوچندان است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان ولایت فقیه را مورد هجمه قرار داده‌اند، ادامه داد: ولایت فقیه بیش از آن‌که یک اصل سیاسی باشد، یک اصل اعتقادی است و آنهایی که ولایت فقیه را می کوبند، در واقع اعتقاد مردم را زیر سؤال می برند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: فصل طلایی تربیت جوانان، دورانی است که در آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند و این دوران حتی از دوران دانشگاه هم مهم‌تر است./935/پ202/س

ارسال نظرات