۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۸۶۸

تأکیدات رئیس قوه قضاییه پیرامون کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور

تأکیدات رئیس قوه قضاییه پیرامون کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و متصلِ مرتبط با کنترل و توزیع دارو تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در مقوله‌ی پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالا‌های سلامت‌محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و متصلِ مرتبط با کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با دستورجلسه «پیشگیری از جرائم حوزه توزیع دارو و کالا‌های سلامت‌محور» برگزار شد.

آنطور که باید به پیشگیری از جرم توجه نشده است، پیشگیری نباید سرسری گرفته شود

رئیس قوه قضاییه در بخشی از سخنانش در این نشست، با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: مصوبات جلسات شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم باید برای ابلاغ و اجرا، به نظر سران قوا برسد. در جریان دولت سیزدهم، شهید رئیسی اهتمام و عنایت خوبی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و اجرایی شدن مصوبات شورای‌عالی پیشگیری داشتند. رئیس مجلس نیز همین مشی را دارند. بنده نیز تاکید دارم که مصوبات این شورا که مجمعی تخصصی و دلسوز است باید با نهایت اهتمام و تلاش عملیاتی شوند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که هزینه در بخش پیشگیری به منزله سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالا‌های سلامت‌محور که موضوع جلسه امروز شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم است موضوع بسیار حائز اهمیتی می‌باشد و کوچک‌ترین آسیب و خللی نباید در این حوزه رخنه کند.

 نگاه آسیب‌شناسانه رئیس قوه قضاییه به مساله سامانه‌های جامع و برخط

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در مقوله‌ی پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالا‌های سلامت‌محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و متصلِ مرتبط با کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور است. نه تنها در مقوله دارو و کالا‌های سلامت‌محور بلکه در بسیاری از مقولات و امور باید نسبت به تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط اهتمام عاجل داشت؛ در این زمینه قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه وجود دارد بنابراین دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط باید نهایت مساعی خود را در این عرصه به کار گیرند.

رئیس عدلیه با اشاره به فرآیند نظارت بر توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور گفت: نظارت بر عرضه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالا‌های سلامت‌محور نباید صرفاً در انتهای زنجیره عرضه باشد، بلکه این نظارت باید جامع و کامل و سراسری باشد.

رئیس شورای‌ عالی پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: ما امروز در کشور در قضیه دارو، درمان، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالا‌های سلامت‌محور وضعیت مطلوبی داریم و برخی از دارو‌های تولیدی در داخل، به خارج صادر می‌شوند و برخی از هم‌وطنان مقیم خارج نیز برای درمان و رفع نیاز‌های پزشکی خود به داخل کشور مراجعه می‌کنند؛ بنابراین تاکید بر مشکلات و آسیب‌های این حوزه به معنای نادیده گرفتن نقاط قوت کشور در عرصه دارو و درمان و پزشکی نیست؛ اما تاکید داریم که در حوزه دارو و محصولات سلامت‌محور نباید کوچک‌ترین آسیب و خللی وجود داشته باشد چرا که سلامت مردم در زمره اصلی‌ترین مقولات است.

ارسال نظرات