۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

از مقوله نخبه‌پروری در حوزه فرهنگ ‌غفلت ‌شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: غفلتی که در سال‌های گذشته داشتیم، نشان می‌دهد‌ در ارزش‌گذاری به هویت فرهنگی و دینی خود درست عمل نکرده‌ایم.
حجت الاسلام عظيمي، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست اعضای کانون نخبگان استان در تالار اجتماعات این مرکز اظهار داشت: امروزه بیش از 2 هزار و 800 پایگاه اینترنتی فارسی زبان علیه شیعه فعالیت می‌کند‌ که عدم حضور نخبگان در فضای سایبر ضربات مهلکی به جهان اسلام خواهد زد.

وی با تأکید بر اتخاذ راهکارهای کابردی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: نقش خطیر فرهیختگان و نخبگان جامعه در تغذیه فکری اقشار مرد هدف دشمنان ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام عظیمی خاطر‌نشان کرد: امروز در عرصه ورزش نخبه‌پروری و الگوپروری انجام شده؛ ولی در عرصه فرهنگی غفلت صورت گرفته و این ضعف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر این‌که بخش فرهنگ مظلوم واقع شده است، گفت: غفلتی که در سال های گذشته داشتیم، نشان می دهد که در ارزش‌گذاری به هویت فرهنگی و دینی خود درست عمل نکرده‌ایم.

حجت الاسلام عظیمی ادامه داد: غفلت و ضعف موجود در این عرصه سبب شده که ارج نهادن به نخبگان و فرهیختگان فرهنگی آن چنان که شاید و باید با قوت صورت نگرفته است؛ در حالی که بحث شایسته سالاری منوط به پرورش استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های تولید فکر در کشور است./935/پ202/س

ارسال نظرات