۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۷۲۶۳

۱۵۳ مقاله و ۴ کتاب در همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» منتشر شده است

۱۵۳ مقاله و ۴ کتاب در همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» منتشر شده است
دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» از ارسال ۳۳۶ چکیده، ۱۵۳ مقاله و ۴ کتاب به دبیرخانه همایش در راستای نسبت دین و فرهنگ با رسانه‌های نوین خبر داد و از ضرورت آینده پژوهی در این عرصه سخن گفت.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر محسن کرمی دبیر علمی همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین در روز اول این همایش که صبح امروز در دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد، گفت: در صورتی که رسانه را ابزار انتقال پیام و فرهنگ بدانیم و از آن جا که فرهنگ از باورها، عقاید، ارزش ها و سبک زندگی تشکیل شده، دین مهم ترین بعد همه فرهنگ هاست. 
 
کرمی با اشاره به مولفه های گوناگون رسانه ها در طی سه دوره سنتی، کلاسیک و نوین، عنوان کرد: بعد جدیدی که رسانه های نوین به رسانه افزوده اند، تعاملی کردن رسانه ها است، این بعد پیچیدگی های عجیبی به وجود آورده است و در رسانه های نوین در همان لحظه ای که فرستنده پیام ارسال می کند، پیام دیگری را دریافت می کند. 
 
دبیر علمی همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین با بیان اینکه رسانه ها در تمام دوره های سه گانه، ابزار انتقال پیام بوده اند، خاطر نشان کرد: چیزی که از طریق رسانه منتقل می شود، فرهنگ است و مهم ترین بعد فرهنگ، دین است؛ همین دو مقدمه، اهمیت رسانه نوین را آشکار می کند، چرا که رسانه های نوین می تواند بر روی فرهنگ و به طور ویژه بر روی دین اثر بگذارد. 
 
وی به وجود فقر علمی در سراسر جهان نسبت به رسانه های جدید اشاره کرد و ابراز داشت: در زمینه رسانه های نوین نیاز به تولید ادبیات نظری داریم؛ همچنین باید چالش ها و امکاناتی که رسانه های نوین در اختیار ما قرار می دهند را مورد توجه قرار دهیم. 
 
کرمی افزود: رسانه های جدید در عین فراهم آوردن امکانات فراوان، چالش های زیادی را هم پدید آورده اند؛ مسئله مورد اهمیت در این خصوص، آینده پژوهی رسانه های نوین است و رسالت دانشگاه صداوسیما قدم برداشتن علمی در این زمینه است. 
 
دیبر علمی این همایش با بیان اینکه بیش از ۳۳۶ چکیده به دبیرخانه همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین رسیده است، گفت: طی دو روز برگزاری همایش از میان ۱۵۳ مقاله ارسال شده،  ۴۰ مقاله توسط پژوهشگران ارائه خواهد شد. 
 
وی از برگزاری میزگرد علمی با حضور کارشناسان رسانه های نوین در همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین خبر داد و افرود: در روز پایانی از ۴ کتاب تولید شده با موضوع رسانه های نوین رونمایی خواهد شد.
ارسال نظرات