۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۶۹۹۱
پژوهشگر حوزه علمیه:

نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در ایجاد وحدت انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در ایجاد وحدت گفت: وحدت، زمینه ساز بیداری اسلامی در جهان است.
هفته وحدت


حجت الاسلام علی معصومی نیا، پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت هفته وحدت گفت: برای ایجاد وحدت بین امت های اسلامی باید موضوع وحدت و آثار منفی تفرقه برای عقلای جهان اسلام به خوبی تبیین شود.

وی افزود: باید علمای مذاهب گوناگون اسلامی از سرتاسر جهان اسلام جمع شده و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر هم اندیشی کنند.

حجت الاسلام معصومی نیا با بیان اینکه روشنفکران نیز می‌توانند نقش فراوانی در جهت بسط وحدت داشته باشند ادامه داد: اندیشمندانی که تحت تاثیر وهابیت و وسوسه های شیطانی نباشند می توانند موضوع وحدت را برای مردم کشورهای خود روشن کنند.

وی همچنین به نقش افراد صاحب نفوذ در پیکره حکومت های کشورهای اسلامی اشاره کرد و رایزنی با آنها را در زمینه وحدت موثر قلمداد کرد.

این پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نتیجه تفرقه را آسیب دیدن تمام جهان اسلام عنوان کرد و افزود: فلسطین و اشغال طولانی آن، حاصل عدم انسجام مسلمانان در راستای اهداف مشترک است.

استادیار دانشگاه تربیت معلم تهران وحدت را زمینه ساز بیداری اسلامی و تعامل علمی عنوان کرد و اظهار داشت: در مکتب شیعه، پویایی و مسائل ارزشی مانند دعوت به مکتب اهل بیت (ع) وجود دارد که در سایه تعامل امت های مسلمان، اهل سنت نیز می توانند از آن بهره ببرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در همایش های مختلف در مالزی، ایران و دیگر کشورها با متفکران اهل سنت صحبت کرده است گفت: بارها از آنها این سوال را پرسیده ام که چرا شما که می گویید اهل بیت (ع) را دوست دارید، از آثار آنها استفاده نمی کنید و آنها جوابی برای این سوال نداشته اند.

وی در پایان تنها راهبرد نجات بخش امت اسلام را وحدت عنوان کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات