۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۷۰۲۱
امام جمعه موقت مشهد:

تمسک به قرآن ما را از فتنه ها نجات می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد، قرآن را کتابی دانست که در صورت تمسک به آن، ما را از فتنه ها نجات داده و به سوی نور رهنمون می کند.
قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه موقت مشهد، روز گذشته در اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن برادان حوزه های علمیه خراسان، اظهار داشت: قرآن معجزه جاوید پیامبری است که اشرف پیامبران نامیده شده لذا هر چه در رابطه با آن کار شود، کم است.

وی با بیان اینکه کار در مورد قرآن بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: ورود در حوزه قرآن به ویژه حفظ آن، راهی است که انسان را از همه بدبختی ها نجات داده و او را به سوی سعادت رهنمون می کند.

امام جمعه موقت مشهد تأکید کرد: آنچه می تواند جامعه اسلامی را نجات دهد پرداختن به قرآن و استفاده کردن از هدایت های قرآن است و در این میان پرداختن به تفسیر، مفاهیم، فهم و هدایت قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ البته تجوید، ترتیل، تواشیج و قرائت همه این موارد اموری بسیار پسندیده هستند اما آن چه بیش از همه اهمیت دارد مسئله حفظ قرآن است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: زمانی بود که در حوزه های شیعی کمتر به حفظ قرآن توجه می شد اما خوشبختانه امروزه در این حوزه ها توجه بیشتری به قرآن می شود که این امر جای بسی خوشحالی است.

وی با بیان اینکه قرآن ما را از فتنه ها نجات می دهد، خاطر نشان کرد: قرآن به کمک انسان ها آمده و آن ها را به سوی نور رهنمون می کند لذا با تمسک به این کتاب الهی می توان بر فتنه ها فائق آمد.

امام جمعه موقت مشهد، خطاب به طلاب حافظ و قاری قرآن کریم، اظهار داشت: شما طلبه ها که با قرآن مأنوس هستید، در فهم قرآن کوششی در خور و شایسته داشته باشید.

وی بابیان اینکه نهضتی در حوزه های علمیه بوجود آمده که شاهد هستیم به قرآن، به ویژه فهم آیات در حوزه های علمیه توجه بیشتری می شود، ادامه داد: با تمام این اوصاف باز هم تأکید می کنم بیش از آنچه که امروز به قرآن توجه می شود نیازمند توجه حوزه های علمیه به قرآن هستیم./930/پ202/ص
ارسال نظرات