۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۰۵۴

نشست مشترک روحانیان شیعه و سنی در خلخال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست وحدت روحانیان شیعه و سنی منطقه هشتجین و نمین شهرستان خلخال در استان اردبیل برگزار شد.
هفته وحدت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر نور و رحمت، همایش وحدت علمای شیعه و سنی منطقه هشتجین و نمین شب گذشته در شهرستان خلخال برگزار شد.

حجت‌الاسلام شجاعی، امام‌جمعه خلخال در سخنانی احترام به اعتقادات و رعایت حقوق اجتماعی را از اصول ابتدایی تعمیق وحدت میان مسلمانان دانست و خواستار تقویت تعامل سازنده میان نخبگان و علمای شیعه و سنی منطقه شد.

وی طرح مسائل اختلاف‌انگیز را سبب تفرقه میان مردم و سوء‌استفاده دشمنان اسلام دانست و اظهار داشت: تاریخ نشان داده که اتحاد میان فرق مختلف اسلامی موجب وحشت دشمنان اسلام بوده است.

امام‌جمعه خلخال با اشاره به ابتکار تاریخی امام راحل در اعلام هفته وحدت خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان درصدد سوء استفاده از اختلافات علمی و فقهی شیعه و سنی بودند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توطئه چندین ساله غرب را برای همیشه خنثی کرد.

همچنین حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند توجه به مکتب جعفری است، گفت: برپایی کرسی های مناظره و پاسخگویی به شبهات دینی بهترین راه شناسایی اشتراکات میان مذاهب است.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به تنوع قومیتی و مذهبی در ایران اظهار داشت: شیعه و سنی همواره در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه با احترام به اعتقادات یکدیگر داشتند./935/پ202/س

ارسال نظرات