۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۷۱۵۱
روحانی برجسته سیستان و بلوچستان:

سران کشورهای اسلامی باید برای مقابله با صهیونیست متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ روحانی سرشناس سیستان و بلوچستان، اتحاد را تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و از بی‌تفاوتی برخی سران و حکام کشورهای اسلامی به این امر مهم انتقاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ضياءالدين طباطبايي، از علماي سرشناس استان سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمين سيد ضياءالدين طباطبايي، از علماي سرشناس استان سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین طباطبایی، از علمای سرشناس استان سیستان و بلوچستان،  در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد، با بیان مطالبی تاریخی از دوران صدر اسلام و ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، بر الگو پذیری از آن حضرت در جمیع رفتار و اخلاق و پیروی از سیره پیامبر اسلام، تأکید کرد و اظهار داشت: مرتبه نبی مکرم اسلام (ص) نه بر مردم بلکه بر تمام انبیاء و آفاق نیز برتر و بالاتر است و حتی کسی نزدیک به مرتبه علم و اخلاق و عمل آن حضرت نشده است .

وی، همچنین به برخی اعتقادات وهابیت اشاره کرد و با انتقاد از تفکرات وهابیت که شیعیان را مشرک می دانند، تصریح کرد: معلوم نیست وهابی ها از اخلاق پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) چه بهره ای گرفته اند .

این عالم سرشناس سیستان و بلوچستان، بیان داشت: امیدواریم در هفته وحدت این نسبت ها را به یکدیگر ندهیم و تنگ نظری ها و این حرفهایی که اساسی هم ندارد کنار گذاشته و محبت ها جای آن را بگیرد .

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، گفت: متأسفانه جوامع اسلامی با جمعیت یک میلیارد و نیمی از هم متفرق و پراکنده هستند و دشمن نیز از آن بهره برداری می کند و تاخت و تاز دارد و بیداری اسلامی هم آنچنان حاصل نمی شود .

وی، همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی از سران و حکام کشورهای اسلامی هنوز به این باور نرسیده اند که باید در مقابل صهیونیست متحد و همدست شوند، چرا که اگر امروز فلسطین را اشغال دارد و به لبنان و غزه حمله می کند، فردا خودشان را نابود خواهد کرد .

این استاد دانشگاه، با تأکید بر وحدت بین شیعه و سنی تصریح کرد: کسی توقع ندارد سنی، شیعه شود و یا شیعه، سنی شود، البته در راه کشف حقایق موازین و میزانهایی داریم و جای آن مباحث فقهی و کلامی است نه اینکه در میان توده مردم این بحث ها مطرح شود ./940/پ202/ص
ارسال نظرات