۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۷۲۱۰
امام جمعه تبریز:

ایران از مواضع هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه گفت: گزارش اخیر مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی تحت تأثیر فشارهای آمریکا صادر شده و رویکردی سیاسی دارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: گزارش اخیر مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی تحت تأثیر فشارهای آمریکا صادر شده و رویکردی سیاسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی در حالی اعلام کرده؛ جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم با آژانس را ندارد که میزان تعاملات ایران و آژانس در سال‌های اخیر در بالاترین سطح خود بوده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از رویکرد سیاسی آژانس نسبت به پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد: گزارش این نهاد به حدی غیر واقعی بود که افزون بر روسیه و چین، کشورهای غیرمتعهد نیز به آن معترض شدند تا باطن خبیث مدیرکل جدید آژانس در همکاری با آمریکا بیشتر نمایان شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که آژانس کارهای مهم‌تر دیگری از جمله خلع سلاح اتمی اسرائیل غاصب و آمریکا می‌تواند داشته باشد، ابراز داشت: تعجب آور است که آژانس انرژی اتمی به جای پرداختن به زرادخانه های اتمی رژیم غاصب صهیونیستی، به فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و قدرت های زور گو باید بدانند که که دیگر زمان چنین حرف ها و روش‌ها گذشته است، ملت بزرگ ایران به هیچ عنوان از حق صلح آمیز هسته ای خود دست بردار نخواهد بود.

آیت الله شبستری پیشرفت هسته‌ای ایران را تهدیدی برای قدرت‌های استعماری دانست و گفت: دولت، ملت و رهبری نظام با وحدت نظر بر ادامه فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای تاکید داشته و ذره ای از حرکت خود کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی‌ آئین چهارشنبه پایان سال اظهار داشت: چنین مراسم‌هایی خرافی بوده و بازمانده از دوران جاهلیت آتش پرستی است.

وی با تأکید بر این‌که باید خانواده‌ها مراقب رفتارهای فرزندان در روزهای آینده باشند، افزود: نباید با به وجود آوردن ناهنجاری های اجتماعی، این روز را تبدیل به چهارشنبه سوری کرده و خانواده‌ها را به علت شادی های کاذب در آستانه سال جدید عزادار کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات