۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۷۳۲۹
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

همایش سالروز تأسیس دبیرخانه کانون‌های مساجد در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش سالروز تأسیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد با هدف تجلیل از خادمان و فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد در ‌قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سعيد روحاني،مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري استان قم


حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری همایش سالروز تأسیس دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد، هجدهم اسفند‌ در قم خبر داد و گفت: این مراسم با هدف ارائه گزارش از فعالیت های سال 88 و تجلیل از خادمان و فعالان فرهنگی کانون های مساجد برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش که با قرائت پیام حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید همراه خواهد بود، حجت‌الاسلام محمد حسین موسی پور، استاندار قم سخنرانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاهی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا و مدعوین از آخرین فعالیت های این کانون مطلع خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کانون های فرهنگی هنری مساجد را خاستگاه نیازهای جوانان دانست و با تأکید بر ضرورت توجه به محور پژوهش و فعالیت های هنری در این زمینه افزود: شهر قم دارای ظرفیت های بسیار خوبی است؛ اما کانون های فرهنگی هنری هنوز در این دو محور به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از تدوین سند چشم اندازی دبیرخانه کانون های مساجد خبر داد و افزود: در حال حاضر مشغول تدوین اساس نامه و سند چشم انداز ویژه دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم که این مهم با هماهنگی ستاد عالی کشور به زودی تصویب می شود.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی کانون های فرهنگی مساجد، تقسیمات منطقه ای و جلسات ماهیانه کانون ها، تعامل بیشتر بین کانون ها، مشارکت با کانون ها در اجرای برنامه ها، نظارت بیشتر بر کانون ها، برگزاری مسابقات مختلف کشوری و استانی همچون کریمه، همای رحمت و نور علی نور، تأسیس خانه شاهد و هیات مرکزی، انتظار و نمایشگاه فجرآفرینان عاشورایی را از برنامه‌های انجام شده‌ در سال 88 برشمرد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم در سال جاری بین همه دستگاه های استان در زمینه طرح های اجرایی در عرصه جوانان و نوجوان، رتبه اول را کسب کرد.

گفتنی است، همایش سالروز تأسیس دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد، سه شنبه، هجدهم اسفندماه از ساعت 19:30 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم، میدان جهاد برگزار خواهد شد./920/پ202/س

ارسال نظرات