۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۷۴۳۶
امام جمعه زنجان:

تبلیغ مبانی اسلام بهترین راه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: مهندسی فرهنگی، اصلی فراموش شده در جامعه امروز ایران است.
امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی واعظی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، شب گذشته در نشست قرارگاه جنگ نرم این استان‌ اظهار داشت: مهندسی فرهنگی، اصلی فراموش شده در جامعه امروز ایران است.

وی خاطر نشان کرد: نباید در برابر جنگ نرم استکبار جهانی موضع انفعالی اتخاذ کرد؛ چون بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان، تبلیغ و عرضه مبانی ارزشمند اسلام به جهانیان است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که کار فرهنگی نیاز به شناخت از واقعیت‌ها دارد، افزود: با شعار و حرف نمی توان در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان موفق عمل کرد، جامعه شناسی در فعالیت های فرهنگی اصل است.

امام جمعه زنجان با بیان این‌که دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و تردید میان آحاد جامعه هستند، گفت: بدبینی مردم نسبت به نظام و مسؤولان توطئه ای دیرینه در راس برنامه های فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این‌که رهبری نظام نقش بسزایی در رفع شک‌ و مصلحت اندیشی های بی‌مورد عده‌ای از خواص داشتند، بیان داشت:‌ رهبر معظم انقلاب، فرماندهی لایق برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

همچنین محمد رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان در سخنانی با بیان این‌که برنامه‌ریزی صحیح از اقدامات پیشگیرانه در زمینه مقابله با جنگ نرم است، گفت: تهیه و تکثیر نرم ‌افزار‌های فرهنگی اقدامی مناسب در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی با تأکید بر عدم موازی کاری در فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: کیفی شدن برنامه ها، فعالیت هدفمند و منسجم ضرورتی انکارناپذیر در قرارگاه جنگ نرم است.

علی اسماعیل‌پور، مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با تأکید بر نظارت جامع و دقیق بر ارائه محصولات فرهنگی در استان گفت: توزیع هفتاد هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و عقیدتی، برگزاری کارگاه‌ های آموزشی تربیتی و خانوداگی را از اقدامات ترویج فرهنگ اسلامی از سوی این ‌اداره کل است./935/پ202/س

ارسال نظرات