۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۷۵۵۷
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران:

با حضور اندک روحانیان در مدارس به اهداف فرهنگی نخواهیم رسید

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران ضرورت حضور ‌طلاب و روحانیان مستعد و فرهیخته با توان علمی و تبلیغی بالا را در میان دانش آموزان‌ انکارناپذیر دانست.
حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه،
حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که متأسفانه تعداد روحانیان حاضر در مدارس که مسؤولیت اقامه نماز و بیان مسائل دینی را برعهده دارند، جواب‌گوی نیاز دستگاه تعلیم و تربیت این استان نیست، افزود: با حضور اندک طلاب و روحانیان در مدارس به اهداف فرهنگی و پرورشی خود در مدارس نخواهیم رسید.

وی با اشاره به طرحی در دوران وزارت فرشیدی برای استخدام روحانیان در مدارس برای انجام فعالیت های فرهنگی و پرورشی ادامه داد: متأسفانه با رفتن وی از وزارت آموزش و پرورش این طرح هم ناتمام باقی ماند.

دبیرکمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدارس بیش از پیش نیازمند حضور روحانیان هستند، خاطر‌نشان کرد: امروز حضور یک طلبه و روحانی مستعد و فرهیخته با توان علمی و تبلیغی بالا در میان دانش آموزان یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که متأسفانه ساختارهای لازم برای به‌کارگیری بیشتر طلاب و روحانیان در سطح مدارس فراهم نیست، بیان داشت: باید راهکاری قانونی برای جذب یک روحانی درمدرسه فراهم شود تا یک طلبه و یا روحانی با رغبت بیشتری در مدرسه حضور یابد.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از 5 هزار و 500 مدرسه در سطح استان، اضافه کرد: متأسفانه تنها هزار روحانی نماز را در این مدارس در یک یا دو شیفت اقامه می کنند و هزار و700 فرهنگی نیز اقامه نماز در دیگر مدارس استان را بر عهده دارند که ما علاقه‌مند هستیم همه اقامه کنندگان نماز روحانیان باشند.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به وجود حوزه های علمیه متعدد در سطح مازندران، بهره‌گیری از توان طلاب جوان درمدارس را ضروری دانست و بیان داشت: باید زمینه‌ای برای جذب و استخدام طلاب جوان و مستعد در مدارس برای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی فراهم شود.

وی در ادامه به برگزاری گفتمان‌های دینی با همکاری سازمان تبلیغات در ‌مدارس استان اشاره کرد و گفت: امسال 357 جلسه گفتمان دینی با مباحث مختلف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در ‌مدارس برگزار شد که مورد استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفت.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران نبود اساتید در سطح استان برای طرح های گفتمان دینی را یکی ازمسائل مشکلات مهم پیش روی استان دانست و خاطرنشان کرد: باید با آموزش طلاب و روحانیان علاقه‌مند در حوزه های علمیه از آنها به عنوان اساتید گفتمان دینی در سطح مدارس بهره‌گیری شود./950/پ202/س
ارسال نظرات