۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۷۸۲۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

در آئین چهارشنبه‌ سوری بدعت و خرافه موج می‌زند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به در پیش بودن چهار شنبه پایان سال، چهارشنبه سوری را از بزرگ‌ترین رسوم خرافی ایران دانست و تأکید کرد: هر آداب و رسومی که از گذشته به ما رسیده مقدس نیست.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه های نماز جمعه  مرکز این استان، با اشاره به آیات ابتدایی صورت «ص» گفت: یکی از برکات مهم قرآن دور کردن انسان از خرافه پرستی و دعوت به خدا پرستی است و ملت های اسلامی سرافراز‌ترین ملت‌های دنیا هستند که خداپرستی و زندگی در مدار توحید را پذیرفته اند.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن چهار شنبه پایان سال، چهارشنبه سوری را از بزرگ‌ترین رسوم خرافی ایران دانست و تأکید کرد: هر آداب و رسومی که از گذشته به ما رسیده مقدس نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن ادعای دوباره کشورهای حاشیه خلیج فارس در‌باره مالکیت سه جزیره ایرانی ابراز داشت: طرح این ادعای بی اساس به دنبال تحریک وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مشکل امروز دنیای اسلام تبن بزرگ و ابوموسی نیست، خاطرنشان کرد: دنیای اسلام در برابر استکبار جهانی متحد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین تأکید کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس در صورت دادن مجوز برای ساخت پایگاه نظامی به آمریکا باید منتظر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: موضع گیری کشورهای منطقه باید علیه رژیم صهیونیستی باشد که تهدیدی جدی برای امنیت خاورمیانه محسوب می شود.

وی با ابراز تأسف از همکاری برخی کشورهای اسلامی برای ایجاد فشار سیاسی علیه دولت فلسطین در ادامه مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی گفت: پس از فشارهای سیاسی عربستان و مصر برای شروع مذاکرات، شهرک سازی رژیم صهیونیستی با شتاب در قدس دنبال می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات