۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۹۶۱۲
غلامحسین الهام:

جریان فتنه به دنبال تغییر بنیادی ولایت فقیه و اسلامیت نظام بود

خبرگزاری رسا ـ عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: پدیده نفاق منحصر به زمان خاصی نیست، کسانی که به نام قانون اساسی و بر پایه جریان های غلط اصلاح طلبی برای تغییر نظام دینی به جامعه ای سکولار تلاش می کنند، مصداق نفاق هستند.
دکتر الهام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، غلامحسین الهام، عضو حقوقدان شورای نگهبان، روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت شهدای هفت تیر و شهدای ترور گیلان، در مهدیه رشت برگزار شد، مدیریت توانمند در عرصه اجرا، برخورداری از تدبیر، آینده نگری، جریان شناسی و آشنا به مبانی فلسفه غرب و شرق، اسلام شناسی و فقاهت را ویژگی‌های شهید بهشتی برشمرد و گفت: شهید بهشتی مجاهدی فعال و چهره‌ای پرتلاش در عرصه فرهنگ و سیاست بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که آنچه بهشتی را در تاریخ انقلاب ماندگار کرد، ایمان و خلوص نیت ایشان بود، اظهار داشت: جامعیت شهید بهشتی در تکیه بر ایمان، اعتقاد و باور دینی این چهره اسلامی و انقلابی را ممتاز ساخته است.

وی مجاهدت های شهید بهشتی را در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در استقلال و پایه گذاری نظام دینی مهم دانست و گفت: مدیریت مجموعه ای برای تدوین قانون اساسی مبتنی بر اسلام و بدون تاثیرپذیری از نگرش های غربی و شرقی، از مجاهدت های بی نظیر شهید بهشتی بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه شهید بهشتی را مجتهدی دقیق و فقیهی روشن بین معرفی کرد که در تدوین قانون اساسی و تعیین بنیادهای نظام براساس توحید، وحی و مدیریت ولایی اقدام کرد و گفت: ایشان تنها چهره ای بود که برابر جریان های انحرافی ایستادگی کرد و از هجوم های تخریبی موج چپ و راست نهراسید.

الهام استفاده از همه ظرفیت های روز را برای تعمیق مبانی فکری، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی اسلام از دیگر ویژگی های شهید بهشتی دانست و گفت: صلابت و تقوا در شهید بهشتی در هم آمیخته بود و ایشان با شناخت دقیق از جریان ها و مرزبندی‌ها، در اجرای احکام اسلام به زبان روز سخن گفت و عمل کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اساسی ترین مسؤولیت امروز همه اقشار جامعه را حفظ ظرفیت های به وجود آمده از سیره شهدا خواند و خاطر‌نشان کرد: تمام دشمنی غرب با اسلام و ایران به خاطر اعتقادات اسلامی است.

وی با اشاره به سنجش افراد با معیار فداکاری در راه دین، اظهار داشت: کسانی که دین خود را با دنیا معامله می کنند، هیچ سنخیتی با اسلام ناب، انقلاب و راه شهید بهشتی ندارند.

این استاد دانشگاه یکی از علل انحراف از جذبه حق را تمایل به قدرت و داشتن شهوت قدرت عنوان و اعلام کرد: مغناطیس دنیا، قدرت مالی و ثروت، بزرگان را در فساد فرو می برد.

الهام مشروعیت افراد در نظام اسلام را مشروط به حرکت آنان در مسیر حق و عدالت توصیف کرد و گفت: فاصله گرفتن از مسیر حق و عدالت ارزش افراد را در نظام ولایی و اسلامی از بین می برد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: پدیده نفاق منحصر به زمان خاصی نیست، کسانی که به نام قانون اساسی و بر پایه جریان های غلط اصلاح طلبی برای تغییر نظام دینی به جامعه ای سکولار تلاش می کنند، مصداق نفاق هستند.

این استاد دانشگاه جریان فتنه سبز را از جنس نفاق پدید آوردن هفتم تیر اعلام و بیان کرد: جریان فتنه از اعتقادات عبور کرد و به دنبال تغییر بنیادی اعتقادات، ولایت فقیه و اسلامیت نظام بود.

الهام ادامه داد: جریان هایی که به دنبال رأی مردم آمدند و چون رأی مردم را کسب نکردند، اصل نظام، قانون اساسی و اسلامیت نظام را زیر سؤال بردند، پوشیده از نفاق هستند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان مقاومت در راه حق و در مقابل تهدیدها را تنها راه چاره شکست جریان نفاق و تهدید نرم عنوان و اظهار داشت: تا وقتی حق انتخاب هست، رنج انتخاب نیز هست.

الهام بصیرت و پایداری را رمز ماندگاری در مسیر شهید بهشتی ها دانست و تصریح کرد: مردم میراث دار شهید بهشتی هستند، چون حرکت عظیم مردم در شکست دادن جریان فتنه ثابت کرد، مردم در ایمان و اعتقاد به هدف با شهید بهشتی مشترک هستند./950/پ201/س
ارسال نظرات