۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۹۶۴۲
آیت الله علوی گرگانی:

فاصله گرفتن از خدا و معنویات موجب ضلالت و گمراهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) را رمز موفقیت دانست و فاصله گرفتن از خدا و معنویات را عامل مهم ضلالت و گمراهی انسان ارزیابی کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر سه شنبه، در دیدار با شماری از دانشجویان دانشگاه انتظامی کشور،‌ با اشاره به فلسفه خلقت بشر،‌ تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی انسان ها را با حجت و دلیل خلق کرده است و با حجت نیز از دنیا خواهد می برد.

وی با بیان اینکه خدا برای هدایت و تکامل بشر انبیا و اولیا را فرستاده است ابراز داشت: باید با بهره گیری از بیانات این بزرگواران و پیروری از سیره و منش آنان،‌ برای ارتقا بنیه های معرفتی و اخلاقی خود تلاش کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه توجه در عالم خلقت،‌ انسان را به خداشناسی می رساند تصریح کرد:‌ انسان باید همواره از وقت خود نهایت استفاده را ببرد و با مطالعه،‌ تعمق و تفکر، به سوی کمال حقیقی حرکت کند.

آیت الله علوی گرگانی، رسیدن به موفقیت را در گرو حرکت در مسیر خدا و ائمه اطهار دانست و بیان داشت: فاصله گرفتن از خدا و معنویات موجب ضلالت و گمراهی انسان می شود و روح و روان افراد را کسل و افسرده می کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان نصایح اخلاقی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: شما باید در مسیر رضای الهی و برای تعالی و پیشرفت انقلاب اسلامی حرکت کنید و بدانید که ارتباط با امور معنوی،‌ توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) انسان را به همه چیز می رساند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات