۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۷۹۸۱۳

طرح نشاط معنوی در 40 بقعه متبرکه گیلان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اجرای طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در 40 بقعه متبرکه این استان آغاز شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به آغاز همزمان طرح نشاط معنوی در سراسر کشور گفت: این طرح در گیلان نیز برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در چهل بقعه متبرکه آغاز شد.

وی با اشاره به این که این طرح در اماکن متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است، افزود: طرح نشاط معنوی ویژه مقطع سنی ده تا هجده سال بوده و تا پانزده شهریور سال جاری در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به همزمانی بخشی از این طرح با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در بخش دبستان کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، داستان زندگی پیامبران، احکام و هنری برپا می‌شود.

حجت الاسلام حسینی اشکوری افزود: در بخش راهنمایی و دبیرستان مباحث آموزشی مشترکی مانند مباحث قرآنی، اصول و عقاید، آداب و آموزش هایی برای زندگی، بصیرت سیاسی و امنیت اخلاقی ارائه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: در طرح نشاط معنوی نشست های پاسخ به شبهات دینی ویژه نوجوانان با بهره‌گیری از روحانیان مجرب نیز برگزار می شود.

وی یادآور شد: برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، برپایی مراسم مذهبی و فعال کردن خدام افتخاری از جمله برنامه های جانبی طرح نشاط معنوی است./950/پ202/س
ارسال نظرات